ביה"ד: מנכ"ל "נור-צמנט" לשעבר ישיב לחברה 725 אלף שקל

ביה"ד לעבודה חייב את חנוך טמפלהוף להחזיר לחברת "נור-צמנט" מאות אלפי שקלים, לאחר שנקבע כי משך מחשבון החברה לטובתו האישית ולטובת שותפיו

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע חייב לאחרונה את חנוך טמפלהוף, מנכ"ל חברת "נור-צמנט" לשעבר, להחזיר לחברה 725 אלף שקל, לאחר שנקבע כי משך מחשבון החברה לטובתו האישית ולטובת שותפיו.

"התשלומים מתוך חשבון נור-צמנט נעשו בידיעה ובהשתתפות מלאה של טמפלהוף, תוך העדפת אינטרס זר ולא לטובת החברה", כתב השופט משה טוינה בפסק הדין. לדבריו, "בכל אחת מההוצאות המפורטות בתביעה הפר טמפלהוף את חוזה ההתקשרות בינו לבין החברה, באופן המקנה לחברה את הזכות לדרוש את השבת הכספים שהוצאו מחשבונה שלא כדין".

"נור-צמנט" היא חברה שהייתה בבעלות יהודי טורקי בשם מר אבוט, שביקש להשקיע בשוק המלט בישראל. החברה נוסדה בפועל על-ידי טמפלהוף וויקט סאדי, בתו של רפאל סאדי, דובר התאחדות יוצאי טורקיה בארץ. מסוף דצמבר 2010 ועד יולי 2012 כיהן טמפלהוף כמנכ"ל החברה.

במאי 2012 פתחה חברת WTC בהליכים משפטיים שתכליתם לקבל את "נור-רצמנט" לידיה, והיא פיטרה את טמפלהוף, שמצדו הגיש תביעה לבית הדין לעבודה לפיצויי פיטורים וזכויות נוספות.

בדצמבר 2012, לאחר השתלטות WTC על "נור-צמנט", הגישה "נור-צמנט" תביעה נגד טמפלהוף, בטענה כי הוא הוציא כספים רבים מהחברה לשימושו האישי ולשימושם האישי של ויקט ורפאל סאדי, בניגוד לדין ותוך הפרת חובת האמונים לחברה.

"נור-צמנט" טענה בין היתר כי טמפלהוף שילם "שכר" בסך כ-218 אלף שקל לויקט סאדי, למרות שמעולם לא הועסקה ב"נור-צמנט", והעביר לה כספים נוספים בסך כרבע מיליון שקל. כן נטען כי החברה העבירה לסאדי כספים לצורך השכרת דירה ברחוב רזיאל ביפו בסך כ-48 אלף שקל ושילמה חובות של רפאל סאדי בסך כ-150 אלף שקל, כולל חובות ארנונה, מים ועוד, וכי הוצאות נוספות הוצאו שלא כדין על-ידי טמפלהוף.

החברה טענה בנוסף כי התשלומים בוצעו באישור ובחתימת אמפלהוף, וכי הם מהווים ביטוי להתנהלות בעייתית, "שלא לומר לקנונייה, במסגרתה טמפלהוף רוקן את נור-צמנט מנכסיה".

טמפלהוך ביקש לדחות את התביעה נגדו, בין היתר בטענה כי היא מגוללת חילוקי דעות בין בעלי מניות, וכי התשלומים השונים לויקט ורפאל סאדי נעשו בדין ובסמכות ומעוגנים בחוזי ההעסקה שערכה החברה.

לאור קבלת התביעה, כאמור, חייב השופט את טמפלהוף גם לשאת בהוצאות "נור-צמנט" בהליך בסך 30 אלף שקל.