"מה עוד יבקש המפרק, שענבל תמסור לו עריסת התינוק?"

ענבל אור ופרקליטה הגיבו בתגובה לביהמ"ש על דרישת עו"ד איתן ארז, שאור תעביר לידיו את תכשיטיה ■ עו"ד ארז בתגובה על התגובה: "התבטאות אומללה, שלא לומר מבישה"

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

ענבל אור הגישה תגובה לבית המשפט על דרישת המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, כי תפקיד את תכשיטיה ששוויים הוערך על ידי אור עצמה ב-2.5 מיליון שקל. 

בתגובתה תוקפת ענבל אור את המפרק הזמני וטוענת, באמצעות פרקליטיה עו"ד אילן בומבך ועו"ד אוריאל זעירא: "מדובר בסעד לא שכיח כלל בהליכי פשיטת רגל... דומה כי הצעד הבא שאותו ינקוט הכונס יהיה לדרוש מהמשיבה למסור לידיו את פמוטי השבת שלה או את העריסה של בנה, אך בגלל שאפשר לממש אותם". בהמשך תוקף עו"ד בומבך גם את התנהלותו המקצועית של עו"ד ארז: "הכונס הזמני מפגיז את ב"כ המשיבה במכבתים ובקשות. אם היה מפנה מחצית ממרצו זה לחברות, כבר היה מושג הסדר נושים שכן לחברות יש נכסים מעל ומעבר".

לא מיותר לציין כי המעשים שבהם חשודה ענבל גרמו, לטענת המפרק הזמני, גרמו הפסדים כספיים ואחרים ניכרים לכ-600 משפחות, כלומר: לאלפי אנשים, מה שלא מפריע לעורכי דינה לצאת במתקפה כמעט פרועה דווקא על עו"ד ארז, שהוסמך על ידי רשויות החוק בישראל לפתור את התסבוכת שיצרו ענבל אור והחברות שבבעלותה. 

אב, עו"ד בומבך בשלו. הוא מאשים את המפרק הזמני בפגיעה "פעם אחר פעם" בזכויות האדם, בזכויות למגורים בזכות לפרנסה ובזכות לשם טוב של ענבל אור". עו"ד בומבך מגלה כי יגיש בקרוב בקשה לביטול המינוי של עו"ד ארז כמפרק זמני, שאחר שלטענתו מדובר ב"מינוי שמוכח פעם אחר פעם שמנוצל לרעה". 

מיד אחר כך מנסה עו"ד בומבך להסביר את נסיונה של מרשתו ענבל אור למשכן תכשיטים. לדבריו, המפרק הזמני דרש מענבל אור למסור לידיו מיידית 400 אלף שקל והיא, ש"לא הייתה לה פרוטה לפורטה, מצאה עצמה תרה נואשות אחר מקור כספי למילוי דרישות הנאמן". לטענת עו"ד בומבך, ענבל התכוונה להשיג 289 אלף שקל מהחלפת התכשיטים, מאחר שהשיגה 111 אלף שקל מ"תמורת מכר של דירה פרטית שלה". לדברי עו"ד בומבך אור אכן משכנה את תכשיטיה בחנות התכשיטים יאנוש והשיגה את הסכום שדרש המפרק הזמני. אולם, לדברי עו"ד בומבך, כאשר ניגשה ענבל אור להפקיד את הכסף בחשבון הנאמן, "הנחית עליה הנאמן מכה קשה בכך שסירב לקבל את הכסף שהוא עצמו דרש והכל תוך אמירות שענבל אור מלבינה הון".

עו"ד בומבך תוקף עוד: "האם סבור הכנוס הזמני שהליכי פשיטת רגל ה הליכי חנק, שבהם מטרתו היא למנוע מהמשיבה אוויר ופרנסה בכל דרך אפשרית? לאחר שביקש לקחת מהמשיבה את דירתה וכעת לקחת את התכשיטים האחרונים שלה, האם הוא יבקש גם להרעיבה?"  

 

המפרק הזמני: "אני דואג ל-600 המשפחות הנפגעות"

עו"ד ארז לא נשאר חייב ומגיב לתגובה: "מדובר בהתבטאות אומללה, שלא לומר מבישה. התבטאות זו מצביעה שוב על חוסר תום הלב וחוסר ההפנמה של הסטטוס הנוכחי בו מצויה החייבת (נזכיר כי גם בעניין הרכב היוקרתי שלה טענה החייבת כי אחזקת רכב הינה הכרח כשמדובר באם חד הורית ל-4 ילדים)". 

המפרק הזמני מדגיש עוד: "אין מדובר בחייבת רגילה, המרוויחה משכורת מינימום וברשותה טבעת נישואים ואולי עוד מספר תכשיטים לשימוש יומיומי שירשה מסבתה, אלא מדובר בחייבת שחיה חיי מותרות תוך הוצאת מיליוני שקלים על תכשיטים! (עובדה שהיא בעצמה מאשרת). מה הפסול בלדרוש מהחייבת את הדוח המפורט? כיצד אותה דרישה חורגת מסמכותו של הח"מ?"

עו"ד ארז מפרט בתשובתו כי ענבל אור ניסתה להחליף ברשת פדני צמיד שנרכש על ידה ב-69 אלף שקל וטבעת שנרכשה ב-53 אלף שקל. כל זאת, כידוע, בעמת שעמד כנגדה צו איסור דיספוזיציה. 

בנוגע למתקפה על התנהלותו המקצועית עונה עו"ד ארז לעו"ד בומבך: "הח"מ אינו זקוק לעצות מב"כ החייבת בדיני חדלות פרעון בהם מתמחה הח"מ במשך כ-30 שנה. בכלל מוצע לב"כ החייבת שלא ייתן עצות לח"מ כמה בקשות להגיש או כיצד לנהל את זמנו ויתרכז בייצוג מרשתו ובלימוד העובדות (אולי לאחר שילמד את העובדות להווייתן יבין כי אין שחר למשפטים כמו 'לחברות יש נכסים מעל ומעבר')... לנגד עיניו של הח"מ עומדות כ-600 משפחות שנפגעו ממעלליה של החייבת".