שינוי ארגוני במשרד התקשורת: יוקמו 3 חטיבות חדשות

השינוי הארגוני יכלול: הקמת גוף שירכז את טכנולוגיות התקשורת העתידיות, הקמת יחידה מקצועית שתעסוק ברישוי והקמה של מנהל הנדסה

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

משרד התקשורת הודיע היום על שינוי ארגוני במטרה לייעל את עבודת המשרד ולתת פתרונות לאתגרים שבמבנה הקיים לא ניתן היה להתמודד איתם. השינוי מתבצע ביחד עם חברת רותם אסטרטגיות שהחלה את עבודתה בתקופתו של המנכ"ל הקודם אבי ברגר.

בהודעה שפרסם המשרד, מציין כי יוקם גוף ייעודי בראשות סמנכ"ל בכיר, שירכז את היערכות המשרד לקליטת טכנולוגיות תקשורת עתידיות ולהטמעה שלהן בישראל, דוגמת: דור 5 בסלולר, פרישת סיבים אופטיים, ומערך סייבר ואינטרנט של הדברים (Iot) .

בנוסף, תוקם יחידה מקצועית בכירה (בכפיפות למנכ"ל) שתעסוק ברישוי בלבד, תפשט את הליכי הרישוי ותצמצם ביורוקרטיה. עוד יוקם מינהל הנדסה (בראשות משנה למנכ"ל) אשר ישלב בין תקשורת קווית לאלחוטית (ספקטרום). מינהל זה, יחזק משמעותית את המקצועיות ואת היכולות של המשרד בתחום ההנדסה, מהלך חיוני לביצוע רגולציה אפקטיבית על שוק התקשורת עתיר-הטכנולוגיה, העתיד לקלוט טכנולוגיות מתקדמות הרבה יותר.

בתוך מינהל ההנדסה החדש יפעל גוף ספקטרום ייעודי, שיתמקד בתכנון ובהנדסת ספקטרום התדרים כדי לשפר את התפוקות בתחום, וביניהם "פינוי" תדרים. עוד צוין כי כלל פעילויות הפיקוח והאכיפה ירוכזו בגוף ייעודי מתאים, שיאפשר למשרד לפקח באפקטיביות על חברות התקשורת.