בקשה להדיח את עוה"ד ארז חבר ואשר אקסלרד - בקשה אמיתית?

בימים האחרונים הוגשה לביהמ"ש בקשה של חברה בשם "טרקס אחזקות" שהיא נושה של חייב פושט רגל בשם ד"ר צהל הר-אל לפטר את חבר ואקסלרד מתפקידם כנאמנים מטעם ביהמ"ש בתיק

של עו"ד ארז חבר  / צלם: אייל פרידמן
של עו"ד ארז חבר / צלם: אייל פרידמן

ארז חבר ועו"ד אשר אקסלרד הם עורכי דין מוכרים ומומחים לדיני חדלות פירעון שממונים לא אחת על ידי בתי המשפט כנאמנים מטעמו בהליכי פירוק, הקפאת הליכים, וכיוצא באלה. בין היתר היה עו"ד חבר הנאמן בתיק של השף אייל שני והביא להסדר חובות עמו, וכיום הוא הנאמן בתיק של אמיר ברמלי. אקסלרד שימש בין היתר נאמן בתיק הקפאת ההליכים של ביה"ח הדסה. השניים מקבלים על פי רוב שכר טרחה נאה בזכות מילוי תפקידיהם אך הם גם נאלצים לפעול בתוך מערכת לחצים שהיא לעתים מורכבת ורבת צדדים ופנים.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז בקשה של חברה בשם "טרקס אחזקות" שהיא נושה של חייב פושט רגל בשם ד"ר צהל הר-אל לפטר את חבר ואקסלרד מתפקידם כנאמנים מטעם ביהמ"ש בתיק. זאת, תוך שהחברה מעלה טענות קשות ביותר נגד חבר ואקסלרד ומבקשת להגיש נגדם גם תביעה אישית. לדברי החברה, עוה"ד חבר ואקסלרד התרשלו בתפקידם ו"גרמו נזקים כספיים אדירים הן למבקשת והן לחברת "אנרגיית רוח ירוקה בע"מ".

עוה"ד חבר ואקסלרד דוחים את הטענות נגדם וטוענים מנגד כי "מדובר בבקשה מופרכת מיסודה, שכל כולה ניסיון להלך אימים על הנאמנים".

בבקשה שהוגשה נגד חבר ואקסלרד טוענת "טרקס אחזקות" כי "שוב ושוב הפרו הנאמנים את חובת הזהירות בה הם חבים באופן קיצוני, כמו גם את חובת הנאמנות החלה עליהם ממועד מינויים ככונסי נכסי החייב, עובר ברשלנותם את ניהול נכסי החייב כמנהלים מיוחדים וכלה בהתעלמותם המוחלטת מהנחיות הדין ומהוראותיו של בית המשפט הנכבד גם בכובעם כנאמנים".

לטענת המבקשים, חלק ממחדלי חבר ואקסלרד היו שהם "מונו על מנת להשלים הצעת מכירה של מניות החייב (הצעה ספציפית שהוצעה במסגרת הצעה להסדר) אך הם התעלמו מכך לחלוטין ואף לא פנו למציעה הנ"ל בעקבות הצעתה".

עוד נטען בבקשה, בין היתר כי חבר ואקסלרד התרשלו במילוי תפקידם והתעלמו כליל מחובותיהם על פי פקודת פשיטת הרגל. "כך, המנהלים המיוחדים התרשלו עת התעלמו מחובתם לבירור נכסי החייב, או למצער, הסתירו מעיני בית המשפט ומעיני הנושים את מצבת נכסי החייב כך שזו איננה ידועה עד למועד זה".

לפי הנטען בנוסף, "המנהלים מיוחדים פעלו על מנת לקדם את עניינם האישי בלבד, וזאת על ידי מכירת מניות החייב בחברת "אר"ה" לחברת "אנרגי'קס" ללא תמורה וכן סיכול כל הצעה מתחרה וקידומה של הצעת "אנרגיקס" להשתלטות על חברת "אר"י" בתנאים שערורייתיים ותוך פגיעה ישירה אדירה ומודעת בחייב ובנושיו".

עוד נטען בבקשה כי על מנת לקבל שכרם, פעלו המנהלים המיוחדים בניגוד לדין ואף סייעו למר מלמד לגזול את אחזקותיו של החייב בחברת "אנרגיית רוח ירוקה". נדגיש, כי תחת עיניהם העצומה של המנהלים המיוחדים נגנבו מניותיו של החייב בחברת "אנרגיית רוח ירוקה". המנהלים המיוחדים לא אך שהתרשלו במילוי תפקידם אלא שנדמה כי הם שיתפו פעולה עם גזל נכסים זה והם עד עתה נמנעים מליתן דו"ח מפורט כיצד נגנבו המניות.

חבר ואקסלרד מסרו בתגובה כי: "מדובר בבקשה מופרכת מיסודה, שכל כולה ניסיון להלך אימים על הנאמנים. הגורמים שעומדים מאחורי בקשה זו, הינם מר אילן הופשטטר-אופיר, וחברות הקשורות אליו בשם חברת טרקס, חברת גונתר וחברת ישרא - עלית. אך לא מזמן נגזר על מר אופיר מאסר בפועל, בגין עבירות מרמה בתאגיד, הפרת אמונים ועבירות דיווח בניירות ערך".

לדברי חבר ואקסלרד, "גם במסגרת תיק פשיטת הרגל, בו השקיעו הנאמנים מאות רבות של שעות עבודה, ביצעו מי מהגורמים הנ"ל עבירות חמורות, כולל ניסיון להונאת הנאמנים באמצעות הגשת תביעת חוב פיקטיבית, רישום שעבוד פיקטיבי על רכוש החייב ימים ספורים לפני תחילת הליך פשיטת הרגל, ביצוע עברה של הענקת מרמה, וניסיון לחבל בהליך מכר מניות שהיו מצויות בבעלות החייב".

לדברי הנאמנים בתגובתם, "בגין התנהלות זו, ניתן כנגד חברת טרקס וחברת ישרא - עלית, מאחוריהן עומד מר אופיר, פסק דין חמור המורה על ביטול ההענקה הפסולה שבוצעה על ידם וגרעה מאות אלפי שקלים מכיסו של החייב.

כמו כן, בגין התנהלות זו והניסיונות לסכל את מכר המניות שהיו בבעלות החייב, אישר בית המשפט של פשיטת רגל לנאמנים לנקוט בהליך של מכר מניות כפוי, וזאת כפתרון להתנהלותו החמורה של מר אופיר והחברות הקשורות אליו, חברת טרקס, חברת גונתר וחברת ישרא - עלית".

לפי התגובה, "אך הגיוני שהפעולות שנקטו הנאמנים כנגד החברות שבשליטתו של אופיר, אינן מוצאות חן בעיני מר אופיר וגורמים נוספים הקשורים אליו. כמו גם שלל ההחלטות שניתנו במסגרת ההליכים שמנהלים הנאמנים נגד הגורמים הנ"ל. הבקשה להגשת תביעה כנגד הנאמנים, נועדה כולה להרתיע את הנאמנים מהמשך פועלם. זהו ניסיון חמור של עבריין מורשע וחברות הקשורות אליו לאיין ולסכל את ההליכים בהם נקטו הנאמנים עד כה ולהפעיל עליהם לחץ פסול. ניסיון זה לא יצלח והנאמנים ימשיכו בביצוע מלאכתם. אין בבקשה שהוגשה לבית המשפט דבר וחצי דבר, והנאמנים בטוחים שהיא תדחה כפי שנדחו עד כה כל טענותיהם של מר אופיר והחברות העומדות מאחוריו".