סאדיק חאן: "אחנך את טראמפ על האסלאם"

כשבוע לאחר שנבחר, ראש העיר החדש של לונדון יצא במתקפה על מי שמסתמן כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ■ "עמדותיו משקפות בורות ומשרתות את האסלאם הקיצוני"

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

ראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון סאדיק חאן מתח ביקורת על דונלד טראמפ - המועמד המסתמן של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. בראיון לרשת NBC אתמול (שישי) אמר חאן: "אני רוצה לחנך את טראמפ על האיסלאם ולהראות לו שניתן להיות מוסלמי ומערבי בו זמנית. עמדותיו כיום משקפות בורות - ומשרתות את האסלאם הקיצוני".

"לטעון שזה בלתי אפשרי להיות אדם מערבי ומוסלמי - בעיני זה מסוכן ביותר", המשיך חאן, שנבחר לראשות העיר בשבוע שעבר. "אני רוצה שהוא יבוא ללונדון כדי שאציג את עצמי בפניו כלונדוני, בריטי ואירופי, עם ערכים מערביים וליברליים. בו בזמן אציג בפניו מאות אלפי אזרחים מוסלמים של המדינה שאוהבים להיות בריטים ומערביים".

חאן דחה את מה שהגדיר כהשקפה של טראמפ לפיה מתקיימת מלחמת ציוויליזציות: "טראמפ צריך להבין שיש מיליוני מוסלמים בריטים שאוהבים את אמריקה ורוצים בטובתה. יש גם אמריקנים מוסלמים שמצליחים וכדאי שיכיר גם אותם".

בדבריו התייחס חאן לאמירות מצד טראמפ בדצמבר אשתקד לפיהן "יש לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית" בעקבות הטבח בסן ברננדינו. טראמפ ניסה השבוע לסייג את דבריו ולטעון כי "הם היוו המלצה בלבד" - ובראיון לניו יורק טיימס טען כי הוא "שמח" על בחירתו של חאן לראשות העיר בלונדון.

 

חאן מצדו בחר לדחות את ההסתייגויות האלו של טראמפ. עוד הוסיף חאן כי הוא ינסה להגיע לביקור בארצות הברית עוד לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר בקרוב. הוא הבהיר גם כי הוא מעדיף שהילרי קלינטון תיבחר לנשיאה: "כפמיניסט גאה ואב לשתי בנות, אני חושב שבחירת קלינטון לנשיאה האמריקנית תשלח מסר מהדהד וברור. בנוסף, יש לה יכולות נהדרות וניסיון אדיר".