מזרחי-טפחות מבקש למכור את ג'יפ הלנדרובר של ענבל אור

בבקשה נטען כי אור רכשה את הלנדרובר במאי 2014 תמורת כ-858 אלף שקל, ולקחה לצורך כך הלוואה מהבנק בסך 600 אלף שקל, אותה פרעה באופן חלקי - ואילו יתרת החוב, בסך 405 אלף שקל, טרם נפרעה

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

בנק מזרחי-טפחות הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאכוף ולממש את השיעבוד על ג'יפ הלנדרובר של ענבל אור, שיעבוד שנוצר להבטחת חובותיה של חברת אור סיטי נדל"ן כלפי הבנק. 

הבנק מבקש למנות את עו"ד עמית פינס ואת עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני של נכסי ענבל אור, ככונסי נכסים קבועים לג'יפ הלנדרובר ולהקנות להם את כל הסמכויות הנדרשות לממש את הנכס, כלומר להעמיד אותו למכירה ולהעביר את התמורה לבנק בגין חובותיה של אור. 

בבקשה נטען כי אור רכשה את הלנדרובר במאי 2014 תמורת כ-858 אלף שקל. לצורך כך לקחה אור מהבנק הלוואה בסך 600 אלף שקל, והרכב שועבד לבנק כבטוחה.

הבנק טוען כי אור פרעה רק חלק מההלוואה האמורה, ואילו יתרת החוב, בסך 405 אלף שקל, טרם נפרעה. לכן הבנק מבקש כעת למכור את הג'יפ ולפרוע את יתרת החוב כלפיו. 

נזכיר כי ב-19 באפריל, ערב חג הפסח, מסרה אור את מפתחות הג'יפ למשרדו של הכונס, עו"ד ארז, וזאת לאחר שהשופט איתן אורנשטיין סירב לבקשתה להשאיר את הג'יפ ברשותה עד אחרי החג. אור טענה כי "אחזקה ושימוש ברכב, לאם חד-הורית האחראית לגידולם של 4 ילדים קטינים, אינם מותרות אלא בבחינת הכרח", ואולם השופט קבע כי יש "חשש להברחת הנכס או מכירתו בנזיד עדשים". 

הג'יפ של ענבל אור / צילום: משרד עו"ד איתן ארז, ללא זכויות יוצרים
 הג'יפ של ענבל אור / צילום: משרד עו"ד איתן ארז, ללא זכויות יוצרים