עופר נמרודי נאלץ לוותר על כ-600 אלף שקל מהבונוס

עלות העסקתו של מנכ"ל הכשרת היישוב ב-6 השנים האחרונות - כ-40 מיליון שקל ■ את 2015 סיימה החברה עם צמיחה בהכנסות וברווחים

בעקבות מו"מ מול בעלי מניות הכשרת היישוב, נאלץ עופר נמרודי לוותר על תשלום של כ-600 אלף שקל מתוך מענק בהיקף של 1 מיליון שקל שהחברה שבשליטתו ביקשה להעניק לו בגין שנת 2015, עבור תפקידו כמנכ"ל החברה.

הכשרת היישוב עדכנה הבוקר שנמרודי הודיע לה כי "בעקבות דיונים שקיימו נציגים מטעמו בנוגע לאישור המענק בסך 996 אלף שקל באסיפה, הוא החליט לוותר באופן וולונטרי וחד צדדי על תשלום 595 אלף שקל מתוך המענק". המענק לנמרודי צפוי לעמוד על סדר יומה של אסיפת בעלי מניות הכשרת היישוב הצפויה להתקיים בשבוע הבא. במקרה שהמענק המקוצץ יאושר לנמרודי, עלות העסקתו השנתית ל-2015 תעמוד על 5.25 מיליון שקל, במקום 5.85 מיליון שקל כפי שפרסמה החברה בדוחותיה השנתיים.

במהלך 2015 אישרו בעלי מניות הכשרת היישוב התקשרות בהסכם ניהול חדש עם חברת הניהול באמצעותה מספק נמרודי שירותי מנכ"ל. ההסכם קובע כי במקרה בו הבונוס לו זכאי נמרודי, המבוסס על תוצאות החברה, יעלה את עלות העסקתו השנתית ליותר מ-3.5 מיליון שקל, אזי "תשלום אותו חלק מהבונוס יחייב קבלת אישור אסיפה כללית ברוב מיוחד". המענק לו זכאי נמרודי בהתאם לתנאי העסקתו עבור השנה החולפת עומד על 1.35 מיליון שקל, מהם כ-1 מיליון שקל דורשים את האישור הנוסף של בעלי המניות.

שמו של נמרודי בולט לא פעם בצמרת שיאני השכר מבין החברות הבורסאיות, וגם בהנחת הבונוס המקוצץ, עלות העסקתו ב-6 השנים האחרונות (2010-2015) מצטברת לסכום מרשים של כ-40 מיליון שקל.

שיפור בתוצאות

עיקר עיסוקה של הכשרת היישוב מתרכז בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ולחברה פעילות נדל"ן מניב גם בפולין, אותה מרכזת החברה הבת MLP. בחודש שעבר עדכנה הכשרת היישוב כי חתמה על הסכם מסגרת עם חברה סינית להקמה ומימון 19 פרויקטים פוטנציאליים בתחומי הנדל"ן בישראל בהיקף של 3.7 מיליארד שקל. הכשרת היישוב גם מחזיקה בפעילות ייזום ובנייה, מחזיקה את רשת בתי המלון רימונים תחת החברה הבורסאית מלונות הכשרה ובעלת חברת שילוט החוצות רפיד.

לאחר שנכוותה קשות מפעילות בתחום חיפושי הנפט, חווה הכשרת היישוב תקופה טובה לאחרונה. את שנת 2015 סיימה חברת ההחזקות עם עלייה של כ-5.6% בהכנסות לרמה של כ-747 מיליון שקל, על רקע שיפור בעסקי הבנייה והמלונאות. הרווח התפעולי גדל בכ-27% והסתכם בכ-271 מיליון שקל. השיפור נבע בעיקר מעלייה ברווח של מגזר הנדל"ן, ומרווח שנוצר ממכירת 66.6% מהזכויות במלון רימונים אילת תמורת כ-200 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה הכשרה רווח נקי של כ-64 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-2 מיליון שקל בלבד ב-2014. שווי השוק של החברה עומד על כ-600 מיליון שקל, לאחר שמנייתה השלימה עלייה של כ-75% בשלוש שנים.

עלות העסקת עופר נמרודי
 עלות העסקת עופר נמרודי