מעלות תרשיחא לקראת חתימת הסכם-גג לבניית 5,138 יחידות דיור

ראש העיר שלמה בוחבוט: "בתוך חודש נחתום עם רשות מקרקעי ישראל" ■ במקביל מקדמת העירייה גם בניית 700 חדרי מלון, 12,000 מ"ר לשטחי מסחר בסביבת אגם מונפורט ופארק עסקים והיי-טק במשותף עם כפר ורדים

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

עיריית מעלות תרשיחא עומדת לחתום מול המדינה על הסכם-גג שיקדם בניית 5,138 יחידות דיור ב-5 השנים הקרובות - כך נחשף היום במהלך סיור של שר האוצר משה כחלון, חברי סיעת "כולנו", ומ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שימרון, בעיר.

"בתוך חודש נחתום עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) על הסכם-גג עם לשיווק קרקעות לבנייה של 5,138 יח"ד בתוך 6 שנים", כך אמר היום ראש העיר שלמה בוחבוט, "באזור כשלנו, שערכי הקרקע בו נמוכים ועלויות הפיתוח גבוהות בשל תנאי הקרקע, לא ניתן להעמיס על הקרקע את עלות התשתיות לשיווק השכונות החדשות, ולכן יש צורך בתקציבים נוספים. אנו מקווים לקבל תמיכה בהיקף של כ-50 מיליון שקל על-מנת לפתח פרויקטים קריטיים לתמיכה בקליטת עשרות אלפי תושבים דוגמת פארק ההיי-טק והעסקים המשותף עם כפר ורדים והמגה פרויקט של אגם מונפורט". בוחבוט התייחס גם לנושא התשתיות הנחוצות לקידום הבנייה ואמר: "כדי לשווק כ-30 אלף דירות שמצויות בתכנון מתקדם וכאלו שכבר מאושרות, צריך שכביש 859 עוקף נהריה יבוצע בתוך שנתיים, וכן להקדים את מועד הביצוע של כביש 6 עד כברי".

במקביל ליחידות הדיור, מקדמת העירייה גם בניית 700 חדרי מלון, 12,000 מ"ר לשטחי מסחר בסביבת אגם מונפורט ופארק עסקים והיי-טק במשותף עם כפר ורדים על שטח 460 דונם שעתיד לכלול כ-200 אלף מ"ר לתעסוקה, תעשיה ומסחר.

נזכיר כי במעלות תרשיחא גם נסגר מכרז מחיר למשתכן בשכונת גבעת האורנים. מדובר במכרז שכלל 192 יחידות דיור מוזלות לזכאים בו זכתה חברת ורדים השקעות. על-פי תוצאות המכרז, דירה בת 80 מ"ר תימכר לזכאים שיזכו בהגרלה בעבור 545,714 שקל, ומחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על 683,783 שקל. בעיירה מדווחים כי החברה הזוכה כבר החלה בתהליך קבלת היתרים.