PWC מעריכה את איי.די.איי ביטוח ב-22% פחות מהשווי בת"א

החברה האחות, מימון ישיר, מוערכת לעומת זאת בשווי הגבוה ב-46% מהערכת שווי קודמת ■ חברת הנדל"ן המניב אדגר מוערכת מעל שוויה בשוק

מוקי שנידמן / צילום: יוסי כהן
מוקי שנידמן / צילום: יוסי כהן

בצל נסיקה של כ-200% בשווי חברת איי.די.איי  ביטוח מאז שזו הונפקה בבורסה בתל-אביב באוגוסט 2013 ועד היום (לשווי חברה של 2.86 מיליארד שקל) מפרסמת היום (ה') בעלת השליטה בה, קבוצת ביטוח ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, הערכת שווי שמשקפת לאיי.די.איי ביטוח שווי הנמוך מזה שמצמידים לה המשקיעים בבורסה המקומית.

לביטוח ישיר החזקה של 49.3% ממניות איי.די.איי ביטוח, והיא מוערכת על-ידי PWC (על סמך תוצאות 2015) בשווי שנע בטווח שבין 1.05 מיליארד שקל ל-1.16 מיליארד שקל, המשקף לחברה כולה שווי של 2.13 מיליארד שקל עד 2.35 מיליארד שקל - כ-22% מתחת לשוויי השוק בממוצע. הערכת השווי של PWC לאיי.די.איי ביטוח לפי תוצאות 2015 גבוהה בכ-21% מהערכת השווי שעשתה לחברת הביטוח הזו על סמך תוצאות 2014.ב-

PWC מציינים בפתיח להערכת השווי, כי "הערכת השווי התבססה על נתונים, מצגים, תחזיות והסברים שהומצאו לנו על-ידי הנהלת השקעות פיננסיות, בין בכתב ובין בעל-פה, שיחות עם הנהלות צור שמיר והחברה, מידע פומבי נוסף" ועוד.

איי.די.איי ביטוח היא חברת ביטוח שפועלת בשיווק ישיר ללא סוכני ביטוח, ושמנוהלת על-ידי רביב צולר. מדובר בחברה מצליחה עם תוצאות חזקות וגידול נאה בהיקפי הפעילות והרווחים. החברה מוכרת לציבור הרחב כביטוח ישיר, והיא פועלת באמצעות שני מותגי ביטוח: 9 מיליון וביטוח ישיר (555). החברה נסקה לאורך השנים מבעלת שווי שוק של כמה מאות מיליוני שקלים, לחברת הביטוח בעלת שווי השוק השני בגובהו בענף - לפני מגדל, כלל ביטוח, הפניקס ומנורה מבטחים, ורק אחרי הראל.

נוסף על כך, פרסמה היום ביטוח ישיר  הערכת שווי לחברת הנדל"ן המניב אדגר  שבשליטתה, הנסחרת גם היא בבורסה בתל-אביב לפי שווי של כ-605 מיליון שקל. על פי PWC, שווי אדגר גבוה משוויה בבורסה, והוא נע בטווח בין 660 מיליון שקל ל-730 מיליון שקל. לגבי אדגר מדובר בירידת שווי חברה של כ-11.6% ביחס להערכת השווי שעשתה PWC על סמך תוצאות 2014.

הערכות השווי שנעשו לבקשת ביטוח ישיר, כדבר שבשגרה לטובת מחזיקי האג"ח, כוללות גם הערכת שווי לחברת האשראי הצרכני החוץ-בנקאית מימון ישיר, שבה יש לביטוח ישיר שותפים בדמות לאומי פרטנרס ואלטשולר שחם. "להערכתנו, נכון למועד ההערכה שווי השוק ההוגן של ההון העצמי של מימון ישיר נע בין 318 ל-351 מיליוני שקל", כתבו מעריכי השווי שנתנו למימון ישיר נסיקת שווי של כ-46% ביחס להערכת השווי, על סמך תוצאות 2014. נציין כי מדובר בחברה צומחת שהחלה מאפס, בתחום שצובר תאוצה במיוחד בימים אלה של ריביות אפסיות.

מניית איי.די.איי רשמה עלייה
 מניית איי.די.איי רשמה עלייה