ירידה בהכנסות פרטנר; הרווח הנקי צנח בחדות ל-14 מיליון שקל

פרטנר מחזיקה את הראש מעל המים רק בזכות ההכנסות מהוט מובייל ומאורנג' העולמית ■ הכנסות מגזר הסלולר ומספר המנויים התכווצו ■ ההשקעות צנחו ב-63%, והשחיקה צפויה להימשך

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

הדוחות הרבעוניים של חברת פרטנר לא מבשרים דבר, מלבד המשך אותה מגמת שחיקה רצופה. החברה פרסמה היום (ב') את דוחות הרבעון הראשון של 2016, בהם היא רשמה הכנסות של 977 מיליון שקל - ירידה של 7.3% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-14 מיליון שקל - ירידה של 44% מהרבעון המקביל, אם כי שיפור לעומת הפסד נקי של 65 מיליון שקל שנרשם ברבעון הקודם.

בניגוד למתחרה סלקום, שפרסמה גם היא דוחות והציגה חידושים בתחום הטלוויזיה, הרי שבפרטנר העסקים מתנהלים מכוח האינרציה.

הכנסות מהוט מובייל והכנסות מאורנג' העולמית בגין הפסקת השימוש במותג מסייעות לחברה להחזיק את הראש מעל המים ולא להמשיך להציג הפסד. עם השקת המותג החדש, החברה הבטיחה כי תביא כמה בשורות מעניינות. בינתיים הבשורות לא הגיעו, והחברה עדיין מבטיחה שגם פעילות טלוויזיה בוא תבוא.

בינתיים, ברבעון הראשון נרשמה ירידה בהשקעות של פרטנר, כשההשקעה ברכוש קבוע (Capex) צנחה ב-63% ל-47 מיליון שקל. החברה מציינת כי ללא ודאות רגולטורית, תימשך השחיקה בהשקעות.

במגזר הסלולר של פרטנר, ההכנסות ירדו ב-8.1% מהרבעון המקביל והסתכמו ב-787 מיליון שקל. מתוך זה, ההכנסות משירותים התכווצו ב-6.2%, ל-543 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נשחק במידה מועטה יותר, של 4.1% והסתכם ב-142 מיליון שקל.

בסוף הרבעון הראשון היו לפרטנר כ-2.7 מיליון מנויי סלולר, ירידה של 26 אלף מהרבעון הקודם. ההכנסה החודשית הממוצעת (ARPU) ממנוי סלולר הייתה ברבעון הראשון 67 שקל, 2 שקלים פחות מהרבעון המקביל אך זהה לרבעון הקודם.

תוצאות פרטנר
 תוצאות פרטנר

"הרגולציה מבססת מונופול בשוק"

"הרבעון הראשון של שנת 2016 עמד בסימן החלטתנו להיפרד מהמותג orange והשקת המותג Partner", אמר מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי. "החלטה זאת היא חלק ממהלך אסטרטגי להפוך מחברה ממוקדת סלולר לקבוצת תקשורת כוללת. כחלק משינויים שעוברת הקבוצה, בכוונתנו לאחד את פעילויות קבוצת פרטנר בתחום הקווי, תחת המותג Partner, וכפועל יוצא להפסיק את השימוש במותג 012 סמייל ב-2017".

לדברי בנבנישתי, "האתגר המרכזי עמו אנו מתמודדים היום הוא חוסר הבהירות באשר להחלטות רגולטוריות צפויות. רק לאחר שתיווצר ודאות רגולטורית היוצרת אכיפה שווה על כל השחקנים בשוק, נוכל להשקיע בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו לאזרחי ישראל ליהנות משירותים מתקדמים בדומה למגמות העולמיות".

בנבנישתי ציין כי "המציאות הרגולטורית כיום מטפחת ומבססת מונופול בשוק ומונעת יצירת שוק תחרותי מאוזן שמאפשר תחרות בריאה בין קבוצות התקשורת השונות".