גיא ודורון לוי זכו במגרש לבניית דיור מוגן במודיעין בכ-40 מ' ש'

למכרז היה ביקוש קשיח, כאשר מלבד ההצעה שהגישו גיא ודורון לוי הוגשו עוד שבע הצעות נוספות ■ בחוברת המכרז מצוין כי המגרש עשוי לשנות ייעוד למגורים, דבר שהופך את המכרז לאטרקטיבי יותר

עוד חברת נדל"ן נכנסת לתחום הדיור המוגן? חברת גיא ודורון לוי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לחכירת קרקע לדיור מוגן בעיר מודיעין-מכבים רעות. עם זאת, בעוד שהמכרז מיועד לדיור מוגן, בחוברת המכרז מצוין כי המגרש עשוי לשנות ייעוד למגורים.

"מובא לידיעת המציעים כי הרשות והמשרד יאפשרו לזוכה לבצע שינוי תב"ע מייעוד של דיור מוגן ליעוד מגורים. זאת, ככל שהשינוי יאושר על ידי הרשויות המוסמכות ובתאום איתן ועם המשרד והרשות". תוספת זו למכרז עשויה להוביל לכך שהחברה תבחר לקדם את שינוי התב"ע לבנות פרויקט מגורים ולא מן הנמנע שזו הייתה כוונת החברה מלכתחילה, מה שהוביל להצעה הגבוהה ולהצעות רבות שהוגשו למכרז.

מדובר במכרז שפורסם לראשונה בספטמבר 2009, ונדחה מספר פעמים עד שנסגר כעת. המכרז התייחס למגרש בשכונת בוכמן בעיר בשטח של כ-10.5 דונם שעליו ניתן להקים בית דיור מוגן הכולל 120 יחידות דיור.

ההצעה הזוכה של החברה עמדה על כ-16.06 מיליון שקל בעבור הקרקע, כאשר דמי הפיתוח עומדים על כ-18.1 מיליון שקל. סך הכל מדובר בתשלום בגובה של כמעט 40 מיליון שקל שתשלם החברה לרשות מקרקעי ישראל בעבור הקרקע כולל מע"מ.

למכרז היה ביקוש קשיח, כאשר מלבד ההצעה שהגישו גיא ודורון לוי הוגשו עוד שבע הצעות נוספות. עוד נציין שהביקוש למגרש מתבטא גם בגובה ההצעות, כאשר ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכמיליון שקל מההצעה שהגיעה למקום השני ובכ-9 מיליון מההצעה הנמוכה ביותר שהוגשה. זאת, כשמחיר המינימום למגרש עמד על כ-5.25 מיליון שקל בלבד.

נציין כי המכרז האמור פורסם בעבר כמגרש מגורים ולא זכה להצעות, מאוחר יותר פורסם כמכרז המיועד לדיור מוגן וגם אז נותר על המדף. כעת, גם בשל אפשרות שינוי הייעוד וגם בשל הביקוש הקשיח יותר במיוחד לאור העובדה שכמעט כל מכרזי הקרקע מיועדים למחיר למשתכן, הוא זכה למספר גבוה של הצעות.

כאמור, הסעיף במכרז הקובע שייתכן שיהיה ניתן להמיר את הקרקע למגורים הפך את המכרז לאטרקטיבי יותר וזאת משתי סיבות. הראשונה היא שמדובר בשכונה מפותחת שבה לא יצאו מכרזים כבר שנים ארוכות והשנייה היא מספר היחידות הנמוך יחסית. כך, בעוד ש-120 יחידות דיור בפרויקט מגורים מהוות מספר גבוה יחסית למגרש אחד, במקרה של דיור מוגן מדובר בהיקף יחידות בעייתי. גורמים בענף הדיור המוגן מסבירים כבר שנים ארוכות שכדי שפרויקט דיור מוגן יהיה כלכלי הוא צריך לכלול סביב 200 יחידות דיור וזאת כדי לכסות בין היתר על ההשקעה הגדולה בשטחים הציבוריים.