מנדלבליט על דוח המבקר: "נבחן זאת במקצועיות וללא עיכוב"

היועמ"ש: "בחודשים הספורים בהם אני מכהן כתפקיד, לא היססתי לפתוח בחקירות רגישות; מקום בו הדבר נדרש, וככל שחומר הראיות יצדיק זאת, לא אהסס להעמיד לדין"

אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נאם הערב (ג') באירוע השקת ועדת הפרקליטים בלשכת עורכי הדין, והתייחס בנאומו לדוח מבקר המדינה שפורסם היום, ממנו עלה, בין היתר, כי נסיעותיו של בנימין נתניהו ובני משפחתו לחו"ל במימון גורמים חיצוניים חרגו מהכללים. 

לדברי מנדלבליט, "בחודשים הספורים בהם אני מכהן כיועץ המשפטי לממשלה, לא היססתי לפתוח בחקירות רגישות. מקום בו הדבר נדרש, וככל שחומר הראיות יצדיק זאת, לא אהסס להעמיד לדין.

"השאלה היחידה שרלוונטית בעניי היא דיות הראיות. האם קיימת תשתית ראייתית המגבשת חשד סביר לביצוע עבירה. מדובר בשאלה משפטית מקצועית. היא אינה משתנה על-פי זהות הגורם שלגביו יש טענה שביצע עבירה.

"דברים אלה הם המנחים אותי גם בעת בחינת החומר שהתקבל ממבקר המדינה, בקשר לביקורת שתוצאותיה פורסמו בדוח שניתן היום. מאז כניסתי לתפקיד הקדשתי זמן לצורך בחינה מעמיקה של נושא זה. מטבע הדברים, לא אוכל לפרט בדבר טיב החומר שהתקבל מהמבקר ומשמעותו המשפטית, והדברים יאמרו בקול ברור לאחר שנסיים לבחון את הדברים באופן מקצועי וענייני.

"את הדברים יש לבחון בשיקול-דעת ובמקצועיות וללא עיכוב. יש לקיים את הבחינה באופן ישר וענייני. לא נפחית מהסטנדרט המקצועי שלפיו אנו פעלנו ואנו פועלים. כך אפעל אני וכך אני מצפה מכל פרקליט לפעול, בכל תיק".

היועמ"ש הוסיף ואמר כי "במהלך היום, בשעות האחרונות, שמעתי בתקשורת התבטאויות שונות לא מכובדות ביחס לטיפול בחומר זה על-ידי קודמי בתפקיד, עו"ד יהודה וינשטיין. אני דוחה בכל תוקף התבטאויות אלה, שאין להן מקום בשיח הציבורי".