המע' הפוליטית על התפטרות גבאי: "הערכה רבה - הפסד שלנו"

יחימוביץ': "מצער ומטריד, אבל מעשה ראוי" ■ יעלון: "מלוא הערכה לאבי שמוכיח שאפשר אחרת. אסור לוותר" ■ שמולי: "יש זיהומים שאפילו השר להגנת הסביבה לא יכול לעצור" 

אבי גבאי / צלם: איל יצהר
אבי גבאי / צלם: איל יצהר

במערכת הפוליטית מגיבים היום (ו') להתפטרותו המפתיעה של השר להגנת הסביבה אבי גבאי (כולנו). יו"ר מפלגת 'כולנו' אליה משתייך גבאי, ושר האוצר משה כחלון הודיע כי בכוונתו לשמור את תיק איכות הסביבה במפלגתו.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס להתפטרותו של גבאי ואמר כי הוא מלא הערכה אליו. "בפוליטיקה שלנו, עמידה על עקרונות הפכה מושא ללעג, בעוד זגזגנות וגניבת דעת נחשבות תחכום", ציין יעלון. "מלוא הערכה לאבי גבאי שמוכיח שאפשר אחרת. אסור לוותר".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הגיבה להתפטרות השר בציוץ בחשבון הטוויטר שלה. "מצער ומטריד", צייצה. "אדם מצוין, אינטליגנטי ובקיא, ענייני הגיוני ישר ומוסרי. היחיד שהעז להתנגד למתווה. מעשה ראוי, הפסד שלנו".

חבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני הגיב אף הוא להתפטרות: "השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר, בעוד שכחלון ממשיך להחזיק באצבעותיו את ממשלת נוער הגבעות, וחושב שלא נשים לב. אני קורא לשר האוצר: גלה יושרה, עצור את הממשלה הקיצונית הזאת. לא תינקה מהאחריות".

גם חברי הכנסת איציק שמולי ויעל פארן (המחנה הציוני) תמכו בהתפטרותו של גבאי. "יש זיהומים שאפילו השר להגנת הסביבה לא יכול לעצור", ציין שמולי ואילו פארן אמרה: "גבאי הראה שוב כי הוא עומד על עקרונותיו, בדומה להתנהלותו האמיצה בכל הנוגע למתווה הגז".

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) כתב בתגובה: "עוד אבן נופלת מחומת נתניהו, עוד קול שפוי נוטש את קואליציית הקיצון ההזויה הזו. ראש הממשלה מקריב את הנהגת מדינת ישראל ועתידה על מזבח שרידותו הפוליטית. נפעל כאופוזיציה לוחמנית ונשכנית כדי לרסן את הממשלה הרעה הזו".

מארגון "ירוק עכשיו" נמסר: "אנו מצרים על התפטרות השר גבאי ומאחלים לו הצלחה בהמשך פעילותו הציבורית. המשרד לאיכות הסביבה הינו מהמשרדים החשובים ביותר בממשלה וצריך שיעמוד בראשו שר מקצועי ואחראי המחויב לשמירת הסביבה. אנו מצפים מראש הממשלה ומשר האוצר לא להחזיק בתיק אלא למנות במהירות האפשרית שר חדש שיראה בתפקידו ייעוד ובכך לאפשר את הרציפות השלטונית הנדרשת שתמנע פגיעה בפעילות השוטפת למען ישראל ירוקה ונקיה יותר".