מאי בסלולר: גולן טלקום נחלשת, הוט מובייל מתחזקת

הנטישה אצל גולן טלקום, שרק הולכת ומתחזקת, מתורגמת ישירות אצל המפעילים הוותיקים - שמגמת הנטישה אצלם נחלשת בעקבות החולשה של גולן

נתוני הניודים בסלולר של חודש מאי 2016 מעניקים חותמת להיחלשות נוספת של גולן טלקום ולהתחזקות של הוט מובייל. כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת השבוע, גולן טלקום מאבדת (לקוחות חדשים מינוס נוטשים) במאי קרוב ל-12 אלף לקוחות, ובמקביל הוט מובייל מתחזקת בתוספת של עוד 5,500 מנויים.

המעניין הוא שהנטישה אצל גולן, שכאמור רק הולכת ומתחזקת, מתורגמת ישירות אצל המפעילים הוותיקים, כלומר הם מפסיקים להינטש בעקבות החולשה של גולן.

מעניין לראות בטבלת הניודים לחודש מאי כי מעבר לגיוס השלילי אצל גולן, צריך לשים לב לכמות המצטרפים החדשים שירדה דרסטית. גולן טלקום גייסה, טרום המשבר שלה סביב עסקת המיזוג עם סלקום, כ-25-30 אלף מנויים מדי חודש, ועתה המצטרפים החדשים יורדים בצורה משמעותית.

האם זה אומר שהציבור הישראלי לא נותר אדיש למהלך של גולן ותופס אותה כמי שבא "לעשות סיבוב" על מדינת ישראל? או שגולן פשוט הפסיקה לצאת במבצעים חדשים, ולכן הציבור לא נוהר אליה כבעבר. יש לקחת בחשבון כי הציבור הישראלי כבר לא מתרגש מירידה של עוד כמה שקלים במחיר, ולא יטרח לעבור חברה בשביל עוד כמה שקלים, כאשר המחירים כבר ממילא נמוכים.

אצל חברות הסלולר הוותיקות, כאמור, ניתן לראות את מגמת ההתייצבות. העובדה שלא סיימו עם גיוס שלילי מעידה אולי על לחצים פחות דרמטיים על המחירים, אבל מצד שני לחברות אין ממש במה להיאחז, כי עצירת הנטישה אצלן היא מינימלית, וכל מבצע של שחקן חדש יוביל אותן שוב לגיוס שלילי.

אצל המפעילות הווירטואליות הסיפור המעניין הוא כמובן ההתחזקות של טלזר 019, שבצורה עקבית מגייסת עוד ועוד מנויים - וסיימה את החודש עם עוד 2,300 מנויים ואף עקפה את רמי לוי סלולר שגייס 1,000 מנויים פחות ממנה.

טבלת סיכום ניודי חודש מאי 2016
 טבלת סיכום ניודי חודש מאי 2016

גרף NET של כל השוק בשנה באחרונה
 גרף NET של כל השוק בשנה באחרונה