מיני מבחן דרכים: לקסוס החדשה - צמחונית, בחזות טורפת-על

ב-329 אלף שקל ה-GS300 הייתה ונותרה אחת הבחירות ההגיוניות והמוצלחות ביותר בפלח רכבי המנהלים בגודל בינוני בישראל

לקסוס היא אחד המותגים הבודדים בשוק הפרימיום, שמעולם לא הציעו מנועי דיזל. עצם הרעיון להשתמש במנועים כאלה גורם לאנשי לקסוס להתחלחל. שלא לציטוט, טענו אנשי לקסוס תמיד, שנתוני הפליטה המזעריים שמציגים הדיזלים האירופאים הגדולים הם די מפוקפקים, לדעתם, ושהטכנולוגיה ההיברידית שלהם מציעה פתרון הרבה יותר "ירוק" ומעודן. כיום, כאשר ציי רכב בכל רחבי מאירופה "עושים חושבים" לגבי הדיזלים בעקבות הפרשיות האחרונות, נמצאת לקסוס בעמדת זינוק לקטוף את הפירות הנושרים. כלי הנשק שלה, שמכוון היישר לציים באירופה, הוא הדור מחודש והרענן של ה-GS300, שהושק השנה.

מעצבי לקסוס הלכו בעקבות קו העיצוב, שהתווה ה-RX החדש, וציידו את מכונית המנהלים המחודשת בחרטום סופראגרסיבי עם פגוש קדמי עתיר קימורים ונמוך עד כדי גירוד מדרכות, שמבליט "חיוך" שחור וענק של גריל טרפזי. ביחד עם פנסים חדשים מאחור ועוד כמה עדכונים קוסמטיים קלים, מקבלים מכונית מנהלים שמרנית ירוקה ו"צמחונית", שמביטה על סביבתה במבט של טורף-על.

בניגוד בולט לעיצוב החוץ החדש, עיצוב הפנים ממשיך לשמור על סגנון שקט ומינימליסטי. כל רכיב במכלול ממלא תכלית פונקציונלית ואסטטית תוך שאיפה לשלמות - מדיפוני עץ מושלמים ועד תפירה ידנית של ריפוד העור העשירים.

אם האסתטיקה הפנימית מזכירה את גני הסלעים של קיוטו, הרי שהאלקטרוניקה היא כבר רובע "אקהיברה" - מרכז הגאד'טים של טוקיו. אנחנו לא חסידים גדולים של מערכת השליטה המתחכמת של לקסוס, שדורשת לשלוט בעכבר חמקמק, אבל המסך הענק מציע חדות גבוהה וגרפיקה מאורגנת היטב ומערכת הקול מדהימה.

מודל 2016 גם מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית מתקדמת שעובדת היטב, למרות, שמערכת ההתרעה מפני סטייה מהנתיב מטרידה את ידי הנהג שעל ההגה. פרט לכך זו אותו תא נוסעים מוכר של ה-GS עם שפע של מרחב לחמישה מבוגרים ובידוד אקוסטי מושלם מפני רעשי חוץ.

החידוש העיקרי בסדרת ה-GS בחו"ל הוא מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין חדש בתחתית ההיצע. אלינו הוא לא מגיע משיקולי עלות ובמקומו ממשיכה להגיע גרסת ה-GS300 ההיברידית, עם המנוע בנפח 2.5 ליטר, שמשלב מנוע חשמלי וסוללה להספק כולל של 223 כ"ס. זו יחידת כוח יעילה, שמעודדת את הנהג לנהוג בצורה מתונה בתוך התחום "הירוק" של ההנעה. מי שיציית להמלצות הרכב יתוגמל בצריכת דלק מרשימה - אמנם לא ה-23 קילומטרים לליטר המוצהרים, אבל גם 17 קילומטרים לליטר הם נתון מרשים מאד לרכב בגודל הזה.

מי שיחפוץ ביותר ריגושי כוח יצטרך לדחוק את המנוע ואת התיבה הרציפה לסל"ד גבוה יותר, שמלווה בצלילים בטיב ובעוצמה שאינם הולמים את העידון הכללי של המכונית. מנגד, בשיוט מהיר יחידת ההנעה דוממת לחלוטין.

אף יצרן רכב לא מבזבז את זמנו וממונו על טיפול קוסמטי ובלבד וכולם מנצלים את "טיפול אמצע החיים" להעלמת "באגים" סמויים מהעין שהופיעו בדור הראשון (למרות שהם לא יודו בקיומם). במקרה של ה-GS יד נעלמה טיפלה ביסודיות בנוקשות של מתלי הדור הראשון והעניקה לדור המחודש נוחות נסיעה חלקה ומרשימה על כל תנאי האספלט, בליווי של היגוי מעט יותר חד ומתקשר.

ב-329 אלף שקל ה-GS300 היתה ונותרה אחת הבחירות ההגיוניות והמוצלחות ביותר בפלח רכבי המנהלים בגודל בינוני בישראל. אמנם החרטום החדש והאגרסיבי כבר יוציא את נהגי לקסוס מהאנונימיות אליה הורגלו, אבל כידוע כל קצת טוויסט פיקנטי אף פעם לא מזיק. תשאלו את הטבחים המודרניים, שמוסיפים כיום צ'ילי לכל סורבה.