סעיף היציבות בוטל - ושאול מרידור יטפל במתווה הגז

אחיו של מרידור שותף במשרד עוה"ד שייעץ לנובל אנרג'י, ולכן מנכ"ל משרד האנרגיה התחייב לא לעסוק בתחום

מרידור. ההסדר תוקן / צילום: אוריה תדמור
מרידור. ההסדר תוקן / צילום: אוריה תדמור

מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, יוכל לטפל בעניינים שקשורים למתווה הגז, זאת לאחר שהסדר ניגוד העניינים שלו תוקן. ההסדר נבע על רקע העובדה שאחיו, מתן מרידור, הוא שותף במשרד עורכי הדין אגמון שייעץ לחברת נובל אנרג'י בענייני הגבלים עסקיים.

מאחר שבית המשפט פסל את סעיף היציבות ו"נוכח שינוי הנסיבות" - תוקן גם ההסדר. על פי הסדר ניגוד העניינים, שפרטיו נחשפים כעת לראשונה, מרידור התחייב שלא לעסוק בכל עניין שידוע לו שעוסק במישרין בלקוחות של אחיו, או בכל עניין שבו משרד אגמון מייצג לקוח מול המשרד, "אלא במקרים חריגים בהם ההשפעה של הנושא על הלקוח של אחי אינה משמעותית". להסדר, שעליו חתם מרידור בספטמבר 2015, צורף סעיף נפרד לעניין מתווה הגז.

בהסדר נכתב כי מרידור לא יוכל לעסוק במתווה הגז, אך כן יוכל לעסוק "בעניינים כלכליים ורוחביים הנוגעים ליישום המתווה", ביניהם "מתווה להגדלת כמות הגז הטבעי המופקת משדה הגז הטבעי 'תמר', ופיתוח מהיר של שדות הגז הטבעי 'לוויתן', 'כריש', 'תנין' ושדות גז טבעי נוספים". ואכן, יום לאחר שבג"ץ פסל את סעיף היציבות, מינה שר האנרגיה, יובל שטייניץ, את מרידור לעמוד בראש צוות מקצועי שיבחן את החלופות לסעיף. בהסדר המתוקן של מרידור נכתב כי "נוכח שינוי הנסיבות ביחס למתווה הגז ופסיקת בית המשפט העליון בעניין זה", תוסר המגבלה שאסרה עליו לטפל במתווה הגז. כלומר, מרידור יוכל לטפל גם בנושאים הקשורים לשינוי מתווה הגז, בכפוף לכך שמשרד אגמון אינו מעורב בעניינים אלה.

מרידור, שכיהן כמנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת "גרינג'י" החל מפברואר 2015 (ועזב אותה עם כניסתו לתפקיד), התחייב, בין היתר, בהסדר המקורי שלו להימנע מלטפל במשך שנתיים בכל עניין הנוגע באופן ישיר לחברה ולחברות שבשליטתה.

ל"גלובס" הגיע גם ההסדר שעליו חתם מתן מרידור עת נכנס אחיו לכהן כמנכ"ל משרד האנרגיה, על פיו מתחייב עורך הדין להימנע מלייצג לקוחות בפני משרד האנרגיה, למסור לאחיו אחת לשנה את רשימת הלקוחות שלו ולהימנע מלטפל בתחומי הגז הטבעי.