אושרה תוכנית פינוי-בינוי לבניית 370 דירות בנווה שרת בת"א

התוכנית כוללת בניית 370 יחידות דיור במתחם "הצנחנים" בשכונת נווה שרת ב-4 בנייני מגורים חדשים, הכוללים שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד ושני בניינים נוספים בני 7 קומות כל אחד

 הדמיה של פרויקט פינוי בינוי ברחוב הצנחנים בקרית שרת תל אביב / קרדיט: כנען שנהב אדריכלים
הדמיה של פרויקט פינוי בינוי ברחוב הצנחנים בקרית שרת תל אביב / קרדיט: כנען שנהב אדריכלים

התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי בתל-אביב. הוועדה המחוזית תל-אביב, בראשות גילה אורון, אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי-בינוי במתחם "הצנחנים" בשכונת נווה שרת בתל-אביב. נציין כי מדובר בתוכנית שאושרה בפרק זמן מהיר יחסית על ידי הועדה המחוזית שעמד על 18 חודשים בלבד, מה שיכול להעיד על שינוי כיוון בפעולת הוועדות המחוזיות בכל הקשור לתוכניות התחדשות עירונית וזאת בין היתר בשל הרפורמה בתכנון והבנייה שנכנסה לתוקף.

מדובר בתוכנית שהוגשה בשם דיירי המתחם באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת הניהול וקסמן גוברין גבע. התוכנית כוללת בניית 370 יחידות דיור ב-4 בנייני מגורים חדשים הכוללים שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד ושני בניינים נוספים בני 7 קומות כל אחד. הבניינים החדשים יחליפו 8 בנייני מגורים ישנים בהם 128 יחידות דיור קיימות. התכנון האדריכלי של המתחם בוצע על ידי אדריכל גיל שנהב, ממשרד כנען שנהב אדריכלים, והיועץ המשפטי המייצג את בעלי הדירות הוא עו"ד יריב בר-דיין. מנהלת הפרויקט מטעם הדיירים היא אדריכלית גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע.

על פי התוכנית, שאושרה כאמור סופית, בעלי הדירות הקיימות היום במתחם יקבלו דירה חדשה בפרויקט שייבנה. מהחברות המקדמות את התוכנית נמסר כי בתוך כחודשיים צפוי להתפרסם מכרז לבחירת יזם שיתקשר עם בעלי הדירות בהסכם. לאחר שבעלי הדירות יבחרו בהצבעה את היזם, הפרויקט יוכל לצאת לדרך.

"אישורה המהיר של התכנית הינו עדות לכך שבעבודה הרמונית של הועדה המקומית, הועדה המחוזית, הדיירים ואנשי המקצוע מטעמם ניתן לאשר תוכניות גדולות בתוך זמן קצר. מדובר גם בפירותיו של מסמך המדיניות להתחדשות עירונית של עיריית תל-אביב לשכונת נווה שרת. הכנתו של מסמך כזה יצרה את האפשרות לתכנן פרויקט על פי עקרונות וחזון העירייה וצרכי הפרויקט באופן מדויק ובלי עיכובים מיותרים", כך אדריכל שנהב.