פרטנר מקדמת תשתית קווית עצמאית עם סיבים אופטיים

החברה רוצה לפרוס ארונות תקשורת בערים ולחברם דרך תשתיות בזק ■ היא עדיין מתכוונת להתמודד במכרז על מיזם הסיבים האופטיים ולשלבו בפרויקט רחב להקמת רשת תקשורת עצמאית

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

חברת פרטנר הודיעה היום (ג') לבורסה כי היא מקדמת הקמה של תשתית קווית עצמאית מבוססת סיבים אופטיים. החברה מתכוונת להציב ארונות תקשורת בסמוך לארונות התקשורת של בזקולהגיע אליהם באופן עצמאי על בסיס סיבים אופטיים שיעברו דרך תשתיות בזק. המהלך שעליו הכריזה היום החברה בא ביחד עם המהלך הנשקל של התמודדות במכרז על כניסת משקיע למיזם הסיבים האופטיים של חברת חשמל.

פרטנר מתכוונת להשתמש בתשתיות הקיימות של בזק, במסגרת השלב השני של הרפורמה בשוק הסיטונאי  שאמורה לפתוח את תשתיות בזק הפיסיות למעבר תשתיות מתחרות. הבעיה היחידה בסיפור היא שהשלב השני של הרפורמה תקוע כי בזק לא מאפשרת את השימוש בתשתיות שלה ומציבה תנאים לכך, אבל פרטנר מאמינה שמשרד התקשורת לא יוכל למנוע ממנה להשקיע ברפורמה שהוא בעצמו מקדם ולכן היא חושבת שתשתיות בזק ייפתחו למתחרים חדשים.

צריך להדגיש כי הרעיון של פרטנר הוא רעיון שבסלקום חשבו עליו לפני שנים רבות, עוד בתקופה שליפא אוגמן שימש סמנכ"ל ההנדסה בחברה. הרעיון הוא שאם מאפשרים נגישות לצמתי תקשורת מרכזיים בערים, כמו גם להציב ארונות תקשורת מתחרים בסמוך לארונות של בזק, ניתן להגיע ללקוחות הסופיים במייל האחרון על בסיס תשתיות קיימות של בזק או של הוט.

מדובר בהשקעה כבדה מאד שפרטנר מוכנה להשקיע על מנת שלא להישאר בשוק תלויה בחסדי בזק, ולכן הוציאה הודעה לבורסה כדי להמחיש את רצינות כוונותיה. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שמדובר בפרויקט שאפתני ארוך טווח ומורכב, ויש בו בשורה חדשה לשוק אחרי שמשרד התקשורת התלונן על היעדר השקעות מצד חברות תקשורת מתחרות בבזק.