אושרו 1,300 יחידות דיור חדשות במבשרת ציון

מדובר בקרקע שנמצאת בבעלות רשות מקרקעי ישראל, יוזמת התוכנית ■ התוכנית כוללת גם שטחי תעסוקה בהיקף של 80 אלף מ"ר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים הודיעה כי אישרה תוכנית מגורים חדשה במתחם "המגרסה" במבשרת ציון, הכוללת הקמת 1,300 יחידות דיור, מתוכן 300 דירות קטנות של עד 45 מ"ר. התוכנית חלה על קרקע ששימשה בעבר כאזור התפעול של מחצבת הקסטל, אשר הפסיקה את פעילותה בשנות ה-80. מדובר בקרקע שנמצאת בבעלות רשות מקרקעי ישראל, יוזמת התוכנית.

הקרקע כוללת 290 דונם בדרום מערב מבשרת ציון, בצמוד לשדרות החוצבים. התוכנית מציעה להקים בהמשך לרצף הבינוי של מבשרת ציון, בנוסף למגורים, מבני ציבור, שטחים פתוחים ושטחים ציבוריים שונים, כאשר תכנון השכונה נעשה תוך התאמת הבינוי למאפייני הקרקע והסביבה. בנוסף, כוללת התוכנית שטחי תעסוקה בהיקף של 80 אלף מ"ר.

במינהל התכנון מסרו כי "מדובר באחת התוכניות המשמעותיות בשנים האחרונות ביישוב מבשרת ציון, המתאפיין בריבוי יחסי של בנייה צמודת קרקע, והתוכנית מאפשרת מגוון של היצע דירות בינוניות וקטנות בהישג יד גם עבור האוכלוסייה הצעירה".

יש לציין כי בתחילת החודש נסגר מכרז ששיווקה רשות מקרקעי ישראל במסלול "מחיר למשתכן", להקמת 376 יחידות דיור מוזלות ב-4 מגרשים שונים. במגרש אחד המאפשר בניית 150 יחידות דיור מוזלות שבו זכתה חברת אזורים. ב-3 מגרשים נוספים הכוללים 226 יחידות דיור מוזלות בסך-הכול זכתה חברת י.ד. ברזאני נכסים ובניין. המגרשים שווקו בשכונה חדשה ביישוב, דרומית מזרחית לדרך החוצבים, המשתרעת על כ-117 דונם. בשכונה יוקמו בניינים בני 6-7 קומות.