אורשר: דבריי הפכו כלי בידי פוליטיקאים וקבוצות כוח

לאחר שהושעה זמנית מגל"צ בעקבות הפוסט שנתפס כגזעני, מבקר הקולנוע מפרסם עוד פוסט ומנסה להרגיע את הרוחות: "לא התנגחתי כלל בישראלים ממוצא מזרחי"

גידי אורשר/ צילום: תמר מצפי
גידי אורשר/ צילום: תמר מצפי

לאחר שהושעה זמנית מגלי צה"ל בעקבות פוסט שנתפס כגזעני, מבקר הקולנוע גידי אורשר מפרסם היום (א') בפייסבוק עוד פוסט שמנסה להרגיע את הרוחות ואת הזעם הציבורי לו הוא זכה ביממה האחרונה. בפוסט החדש אורשר טוען כי דבריו הוצאו מהקשרם, וכי הוא בכלל לא התכוון לצאת נגד מזרחיים כציבור שלם.

להלן הפוסט שפרסם היום מבקר הקולנוע המושעה:

"בפוסט שפרסמתי אתמול והכה גלים, לא התנגחתי כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך, ואיני מתכוון להתחיל בקו זה בגילי המתקדם. 

"הפוסט הפך לכלי בידי פוליטיקאים וקבוצות כוח רעשניות, שניצלו אותו לשימושים הפופוליסטיים שלהם. הוא כלל לא היה מכוון נגד המזרחיים, אלא נגד אלה הניזונים מהכאב והקושי של רבים בחברה הישראלית. נגד אלה התופסים עליהם טרמפ ומשתמשים בהם כדי להמשיך ולשמר את הפירוד בעם ולקדם את האג'נדות הפוליטיות שלהם.

"מי שאכן יקרא את הפוסט, יבין שהוא נכתב מתוך דאגה לחברה כולה. מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית, כפי שדואגים לעשות כמה בעלי שררה צעקניים.

"צר לי אם פגעתי במישהו, ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני מאמין בכל לבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית", כדברי אורשר בפייסבוק.

כזכור, אורשר כתב אתמול פוסט שבו יצא בין השאר נגד "היללנים המקצועיים מן המזרח". הפוסט "זכה" לגינויים של שרים וחברי כנסת וגם מצד ראש הממשלה. בעקבות זאת הושעה אורשר מגלי צה"ל עד לשיחת בירור שתיערך לו.

להלן הפוסט: 

גידי אורשר / מתוך פייסבוק
 גידי אורשר / מתוך פייסבוק