ביקורת מס בדרום הארץ: בעל בית מאפה לא רשם 34,000 שקל

במסגרת מבצע ביקורת שערכה רשות המסים בבאר-שבע והסביבה נמצאה גם קוסמטיקאית שניהלה שני יומנים - האחד בשביל "הכסף השחור"

 שוחד / צילום אילוסטרציה:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"לא ידעתי", "לא ראיתי", "לא שמעתי" - נמשך מצעד התירוצים של מעלימי המס שנתפסים על-ידי רשות המסים. במסגרת מבצע ביקורת שערכה רשות המסים לבדיקת רישום הכנסות בבאר-שבע והסביבה, אשר נוהל על-ידי פקיד שומה באר-שבע, בוצעו 97 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, והתברר כי כ-13 מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בבית מאפה בבאר-שבע, בו נערכה ביקורת, מצאו המבקרים צ'קים בסכום כולל של 34,000 שקל שלא נרשמו בספרי העסק, ובעל העסק טען בפני נציגי הרשות: "אלה צ'קים בגין חנויות שאני משכיר, אני מוציא חשבונית מס וקבלה בעת פירעון הצ'ק".

בבית מאפה נוסף שנבדק בעיר נמצא כי הכנסות בסך 15,000 שקל, שהתקבלו באשראי, לא נרשמו. בעל העסק הסביר: "לא ידעתי שצריך להדפיס הכנסות מאשראי".

בביקורת שנערכה בחנות פירות וירקות מצאו המבקרים כי במקום לא מנהלים ספרי חשבונות כלל. בעל העסק הסביר: "העסק פתוח רק חודש וחצי, עדיין לא החלטתי אם אני ממשיך".

בחנות רהיטים בדקו מבקרי הרשות את ספר ההזמנות ומצאו בו רישום מקדמה על חשבון הזמנת רהיטים בסך של 2,380 שקל. המקדמה לא נרשמה כנדרש בספרי העסק. העובד במקום טען: "לא יודע מי קיבל את ההזמנה או את הכסף, נבדוק ונתקן".

בביקורת נוספת שנערכה בעסק לבניית ציפורניים, גילו המבקרים, כי בעלת המקום מנהלת שני יומנים - באחד רשומות ההכנסות האמיתיות, ובשני רק ההכנסות שבגינן היא מוציאה קבלות. היומנים נלקחו לבדיקה במשרד השומה, והתיק הועבר לטיפול מחלקת חקירות. 

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.