נתניהו וכחלון: מינוי קבע של עדיאל שמרון כמנכ"ל רמ"י

אחרי שנה של הסדרים חריגים עד להגשת התובענה נגד המנכ"ל הקודם ליברמן

עדיאל שמרון / צילום: גיל יוחנן
עדיאל שמרון / צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו אתמול (ב') על הסכמה למינויו הקבוע של עדיאל שמרון כמנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ובכך הסתימה תקופה ארוכה של הסדרים חריגים, בה כיהן שמרון כממלא-מקום מנכ"ל רמ"י - כך נודע ל"גלובס".

בתחילת 2015 נקלעה רמ"י לתסבוכת, כי המנכ"ל הקודם, בנצי ליברמן, עמד במרכזה של חקירת משטרה בחשדות להפרת אמונים, אולם הוא לא התפטר אלא יצא לחופשת מחלה וחופשה ללא שכר. תקופה של חודשים אחדים לא היה ברור כלל מיהו מנכ"ל רמ"י. שמרון, שהיה מנהל החטיבה העסקית ברמ"י אחרי שסיים כהונה כמנהל מחוז מרכז, מונה לתפקיד ממלא-מקום מנכ"ל רמ"י. שר האוצר כחלון חתם על המינוי הזמני באמצע יוני 2015.

בהמשך, בגלל שליברמן התעקש להמשיך ולהחזיק בתפקיד ולא התפטר, כחלון המשיך למנות את שמרון ל-3 תקופות נוספות של מילוי מקום, כל תקופה בת 3 חודשים: בספטמבר 2015, בדצמבר 2015, והתקופה האחרונה במרץ 2016, באישור מיוחד של נציב שרות המדינה משה דיין.

בתחילת אפריל 2016 התפטר ליברמן מהתפקיד הפורמלי, ובמקום הליך פלילי הוגשה נגדו תובענה משמעתית בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. פרישת ליברמן איפשרה לקדם את מינויו של שמרון לתפקיד מנכ"ל קבוע לרמ"י, באישור מיוחד של נציבות שירות המדינה.

הסכמת נתניהו וכחלון על המינוי שמה קץ לשמועות שהתרוצצו בשבועות האחרונים ברמ"י, על כך שהמינוי מתעכב בגלל חילוקי דעות בין מטה הדיור במשרד האוצר בראשות אביגדור יצחקי לבין הנהלת רמ"י. מדובר על קביעת אופן העבודה בין רמ"י לבין משרד השיכון, מידת המעורבות של מטה הדיור בעבודת רמ"י, ובעיקר בשאלת השליטה על מזכירות מועצת מקרקעי ישראל, הגוף המכין את הישיבות של המועצה ומנסח את הצעות ההחלטה לקראת הדיונים במועצה, שיצחקי ביקש להעביר לסמכות ישירה של מטה הדיור.

לפני שבועיים נבחרה עו"ד גלית ויטנברג על ידי ועדת בוחנים לתפקיד מנהל אגף בכיר שימושים חקלאיים במטה החטיבה העסקית ברמ"י.ויטנברג היא עורכת דין ובעלת תואר ראשון במינהל עסקים.

עורכת דין ויטנברג שמשה מנהלת מרחב עסקי ירושלים בפועל במשך קרוב לשנתיים במצטבר בשתי תקופות שונות, ומשמשת בחודשים האחרונים כסגנית מנהל מרחב עסקי ירושלים. בין השנים 2002-2013 שימשה ויטנברג כעורכת דין באגף ליעוץ משפטי ברמ"י והיתה רפרנטית לאגף חקלאי.