חשיפה: נציגי המאיון העליון שיגורו בפרויקט מגדלי דה וינצ'י

יצחק פטרבורג, זהבית כהן ואילן שילוח ייפגשו במעלית - ומי עוד? ■ צפו ברשימה המלאה ■ מחיר דירה בפרויקט: החל מ-3.5 מיליון שקל ועד עשרות מיליוני שקלים

פרויקט דה וינצי / צילום: אתר החברה
פרויקט דה וינצי / צילום: אתר החברה

נחשפת רשימת חברי קבוצת הרכישה הנוצצת של פרויקט היוקרה "דה וינצ'י" שבמרכז תל אביב, הכוללת דמויות בולטות מעולמות העסקים, המשפט, הרפואה, הפרסום והספורט. במכרז לקרקע הפרויקט (מתחם כנרית), שנסגר רגע לפני כניסתה של 2016 והוגדר אז כעסקת השנה, זכו החברות קנדה ישראל שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ואקרו נדל"ן שבשליטת צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקבי, ששילמו לרשות מקרקעי ישראל 830 מיליון שקל. זמן קצר לאחר הזכייה במכרז, שנדחה כמה פעמים, ארגנו היזמים קבוצת רכישה שתממן את עלויות הפרויקט באמצעות רכישת הדירות שייבנו בו.

הפרויקט המתוכנן ממוקם בפינת הרחובות קפלן ולאונרדו דה-וינצ'י, צפונית למתחם שרונה, על מגרש בן כ-10 דונם, ועליו תוכנית לבניית שלושה מבנים, שניים למגורים שיתנשאו לגובה של 44 קומות כ"א ויכללו בסה"כ 330 יחידות דיור (מהן 40 להשכרה) ובניין נמוך שכולל קרוב ל-27 אלף מ"ר בייעוד למשרדים, אשר 1,500 מ"ר מתוכו ייועד למבני ציבור. במתחם גם זכויות ל-1,250 מ"ר למסחר.

שטח הדירות הממוצע במגדלים צפוי להגיע לכ-110 מ"ר (וכמה מ"ר נוספים של ממ"ד). חלק מהדירות מתוכננות להיות קטנות, בשטח של קצת יותר מ-60 מ"ר. מחירי הדירות ההתחלתיים שפורסמו לדירות בפרויקט זה, עומדים על כ-3.5 מיליון שקל, ונעים צפונה עד למחיר של כמה עשרות מיליוני שקלים עבור הדירות הגדולות ואלה הממוקמות בקומות הגבוהות של הפרויקט.

 

שמגר הבן, רקנאטי הבת

מרשימת החברים בקבוצת הרכישה שהגיעה לידי "גלובס" עולה כי אלה כוללים שמות מוכרים רבים מהעולם העסקי המקומי, ובהם בכירים בשוק ההון, בשוק הפרסום, עו"ד ורו"ח, רופאים, יזמים ובעלי חברות ועוד שמות מוכרים בעלי ידע וניסיון מעולם הכלכלה.

בין השמות הבולטים ברשימה - פרופ' יצחק פטרבורג, יו"ר דירקטוריון ענקית הגנריקה טבע שכיהן בעבר גם כנשיא ומנכ"ל סלקום ומנכ"ל שירותי בריאות כללית. בין הרוכשים נמנה גם אחיו, יזם הנדל"ן משה פטרבורג, שותפם של טוכמאייר ורוזן בהחזקות בחברת ישראל קנדה. גם שמו של סמנכ"ל הכספים של קנדה ישראל, גיא קנדה, מופיע ברשימה.

עוד משוק ההון המקומי, בין השמות ברשימה בולטת זהבית כהן, העומדת בראש קרן אייפקס בישראל, ולצידה גם מופיעים שמם של משה נור, בעלי נור פרסום חוצות ומייסד חברת קורנית דיגיטל; בארי בן זאב, לשעבר מבכירי בנק הפועלים ויו"ר קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, וכן אבנר חדד, מנכ"ל קסם מדדים של בית ההשקעות אקסלנס נשואה.

בין הרוכשים ישנם גם שמות מובילים מעולם המשפט המקומי, בהם עו"ד ששי גז, מהפליליסטים הבכירים בארץ ואשר בין מיוצגיו ניתן להזכיר חלק מראשי משפחות הפשע, דוגמת אלפרון ואברג'יל; וכן עו"ד אלי זהר, יו"ר משרד גולדפרב זליגמן ופרקליטם של פוליטיקאים בכירים ודמויות בכירות בשוק ההון, שבין היתר ייצג בביהמ"ש את רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, ואת איש העסקים, נוחי דנקנר.

עוד בין עוה"ד ברשימה גם ישראל שמעונוב, העומד בראש משרד הנושא את שמו ונחשב לאחד מבכירי עורכי הדין הפעילים בשוק ההון המקומי, שבין היתר מזוהה עם טרנד יבוא חברות הנדל"ן האמריקאיות לגיוסי אג"ח בבורסה המקומית; וכן דן שמגר, שותף במשרד מיתר ושות' ובנו של נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, מאיר שמגר. שם בולט נוסף מעולם המשפט הישראלי, הוא משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר.

גם עולם הפרסום המקומי לא נעדר מהרשימה, ובין השמות מתחום זה בולטים אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן ומבעלי חברת המדיה הבורסאית מטומי; ודנה זרמון, בתו של הפרסומאי אילון זרמון בעלי זרמון DDB.

רשימת הרוכשים כוללת גם דמויות מוכרות מעולם הכדורגל, ובהם דנה טביב (אשכנזי), אשת האופנה ובת זוגו של אלי טביב, בעלי קבוצת בית"ר ירושלים; וכן קובי בלדב, בעבר שוער מכבי נתניה ובהמשך מנכ"ל הקבוצה ובתו, לילך בלדב. עוד מעולם הכדורגל, ברשימה נכלל גם אורן חסון, מנכ"ל מינהלת הליגה הישראלית לכדורגל.

בין השמות הנוספים בקבוצת הרכישה גם נמצאים שירה רקנאטי, בתו של אודי רקנאטי, לשעבר מבעלי השליטה אי.די.בי וכיום מחזיק במועדון הכדורסל מכבי ת"א; צביקה גיור, בעלי יבואנית מוצרי החשמל ניופאן; חזי בנק, בעלי חזי בנק קרמיקה; עופר מהרשק, סמנכ"ל כספים בחברת מובילאיי; אדריכל הפרויקט אבנר ישר; ירון משורר, מבעלי השליטה בקבוצת הבניה והתשתיות אשטרום והמשנה למנכ"ל; יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי, וכן נכללים בה קרובים של בעלי יזמית הפרויקט חברת אקרו נדל"ן ובהם כמה שמות ממשפחת ארבוב וממשפחת קפון.

עוד בין השמות נמנים גם יזם ההיי-טק דודי גרשון, שמכר בשנת 2014 את חברת סופרדריבטיבס בראשה עמד תמורת 350 מיליון דולר לחברה האמריקאית Intercontinental Exchange, המפעילה את הבורסה בניו יורק (NYSE) ובורסות נוספות בעולם; ופרופ' שלמה משיח, גניקולוג בכיר וממייסדי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב.

תחנת שנאים וכיכר

המכרז על הפרויקט כלל לא מעט מטלות ציבוריות, ובהן הקמת חניון ציבורי, תחנת שנאים במרתפים וכיכר פתוחה. עוד דורש הפרויקט תיאום בין עיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון, שצפוי להיות מעורב בשלבי התכנון ואישור הפרויקט בשל סמיכותו לקריה. במכרז נקבע כי הקמת הפרויקט תארך לא יותר מ-5 שנים (60 חודשים).

לאחר ההכרזה על הזוכים, פנתה חברת מינהל מגורים ישראל לרשות מקרקעי ישראל בדרישה לבטל את המכרז בטענה כי נפל פגם מהותי בהתנהלות ועדת המכרזים. זמן קצר לאחר מכן אותה חברה, בראשה עומד מוטי פלד, זכתה במכרז על קרקע סמוכה - במתחם רשות השידור בדרום הקריה בסכום שיא של יותר מ-1 מיליארד שקל, שם מתוכנן פרויקט שיכלול גם הוא כ-330 דירות, לצד שטחי משרדים בהיקף של כ-8,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-2,300 מ"ר. ההערכות הן כי דירת 4 חדרים במתחם זה תגיע למחיר של כ-6 מיליון שקל.

בקנדה ישראל ואקרו נדל"ן מסרו לאחר הזכיה ברכישת מתחם כנרית כי "מדובר במיקום מרכזי שאין שני לו כיום בתל אביב". נכון להיום, על השטח בפינה הדרום מערבית של הקריה ניצב מגרש חניה. ישראל קנדה של רוזן וטוכמאייר, הנסחרת בבורסה בשווי של כ-480 מיליון שקל, עוסקת בהקמת פרויקטים של נדל"ן, ניהול קבוצות רכישה וכן מחזיקה בנדל"ן מניב.

רוזן וטוכמאייר החלו את דרכם בתחום הנדל"ן לפני כ-20 שנה בסוכנות תיווך ברעננה, משם הם עברו לבצע עסקאות נדל"ן ספקולטיביות בחו"ל ובהמשך החליטו להתמקד בפעילות בנדל"ן בישראל. אקרו נדל"ן היא חברה פרטית המתרכזת בפרויקטים של נדל"ן למגורים באזורי ביקוש. מלבד פרויקט דה וינצ'י, לשתי החברות שותפויות בפרויקטים נוספים, בהם רוטשילד 17, מגדל הגימנסיה ו-SEA-VIEW בתל-אביב וכן פרויקט משרדים בהרצליה פיתוח.

פרויקט דה וינצ'י - הנתונים העיקריים: 

מיקום: מרכז ת"א, בסמוך לקריה ולמתחם שרונה

שטח המגרש (מתחם כנרית): כ-10 דונם

יזמי הפרויקט: קנדה ישראל ואקרו נדל"ן

מספר דירות מתוכנן: 330 דירות בשני מגדלים בני 44 קומות

עלות הזכייה במכרז על הקרקע: 830 מיליון שקל

מינימום עלות דירה מוערכת: 3.5 מיליון שקל

פרויקט דה וינצ'י - הרוכשים המפורסמים:

 

פרויקט דה וינצי
 פרויקט דה וינצי