משרד הכלכלה ידולל משמעותית לטובת הרחבת משרד הרווחה

אחד התחומים המרכזיים שיוצאו מאחריות משרד הכלכלה הוא תחום התעסוקה, ומשרדו של השר חיים כץ ייקרא "משרד התעסוקה, הרווחה והשירותים החברתיים"

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

הממשלה צפויה לאשר בתחילת השבוע הבא שינויים מבניים במשרד הכלכלה והתעשייה, באופן שמחצית מפעילותו תועבר לאחריות שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ (הליכוד). אחד התחומים המרכזיים שיוצאו מאחריות משרד הכלכלה הוא תחום התעסוקה, ומשרדו של השר כץ ייקרא "משרד התעסוקה, הרווחה והשירותים החברתיים".

שינויים אלה נושאים גם משמעות תקציבית אדירה: כמחצית מתקציב משרד הכלכלה והתעשייה תועבר למשרדו של כץ. מדובר בסכום שהוערך ב-3 מיליארד שקל. עם תחומי תחומי האחריות שיועברו ממשרד הכלכלה למשרדו של כץ נמנים היחידה ליחסי עבודה; נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה; רשם האגודות השיתופיות; מעונות היום והמשפחתונים; ההכשרות המקצועיות והמכון להכשרה טכנולוגית. כך, גם המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה מיכל צוק, שאמונה על תחום התעסוקה, עתידה לפעול תחת אחריותו של השר כץ. צוק היא אחת הדמויות הדומיננטיות בצמרת משרד הכלכלה.

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, פנה באגרת מיוחדת לעובדי המשרד על רקע השינויים הצפויים וציין: "אנו בפתחו של תהליך סבוך ומורכב שצפוי להימשך מספר חודשים - עד להתבססות מחדש. אני מתחייב לעשות כל שביכולתי כדי לוודא פגיעה אפסית בעובדים".

זה תשעה חודשים בקירוב שמשרד הכלכלה והתעשייה מתנהל בלי שר במשרה מלאה, וזאת מאז התפטרות השר הקודם, יו"ר ש"ס אריה דרעי. תיק הכלכלה והתעשייה מוחזק בידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וענייני המשרד מנוהלים בידי לנג - המתאם את המהלכים השונים הקשורים לניהול המשרד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. גורמים המעורים בסוגיה אמרו בימים האחרונים כי היעדר שר במשרה מלאה למשרד הכלכלה והתעשייה מוביל למצב של החלשת המשרד, תוך כרסום בתחומי אחריותו. באחרונה הציע נתניהו את תיק הכלכלה והתעשייה למי שמכהן כיום בתפקיד שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט (כולנו).