מבחן דרכים: אאודי S8 "פלוס" - מלאכים ושדים

חברת אאודי לקחה את אחת הלימוזינות המהירות על כדור הארץ והוסיפה לה עוד 80 כוחות סוס ■ התוצאה היא מבחן מתמיד למצפון

אתם חושבים שאתם יודעים להבדיל בין גן עדן לגיהינום? במילים האלה נפתח אחד השירים הידועים ביותר של הפינק פלויד. השאלה היא רטורית, אולי אפילו פילוסופית, אבל לאאודי S8 פלוס יש עליה תשובה נחרצת.

גן העדן המוטורי נמצא במחשב המרכזי של הרכב וקוראים לו מצב "COMFORT". במצב הזה אתה מרחף לך על מתלי האוויר הממוחשבים כמו על ענן צמרירי ורך, 12 מנועים מעניקים עיסוי נמרץ לגב התחתון ולכתפיים שלך, מנגנון ביטול רעשים אקטיבי מנטרל את המולת העולם החיצון ומערכת קול לאודיופילים משמיעה לך מוזיקה קלאסית מבעד לעשרות רמקולים נסתרים.

סובב את המתג למצב "דינמי" ותראה איך פילטר אדום יורד על העולם. שירת המלאכים מתחלפת בתזמורת שדים, שבוקעת מבעד לארבעה מפלטים, ואילו דוושת התאוצה, שמחוברת ל-605 כוחות סוס ול-75 קג"מ, מפתה אותך ללא הרף למכור את נשמתך - או לפחות את רישיון הנהיגה שלך לעשר השנים הקרובות - בתמורה לעוד כמה ריגושי תאוצה אפלים שאינם מהעולם הזה. אנחנו לא מוכנים להתחייב, אבל נדמה היה לנו שהבחנו גם בלהבות מרצדות על מסך המולטימדיה ובריח קל של זפת וגופרית שבוקע מבעד לפתחי המזגן.

עוד לפני שנתאר את סגולותיה של ה-S8 "פלוס", ראוי בהחלט לשאול את השאלה "מה עבר להם בראש?". גם האאודי S8 ה"רגילה", על 520 כוחות הסוס שלה, היא אחת ממכוניות הסלון הסדרתיות המהירות בתבל, אז למה להוסיף לה עוד עשרות כוחות סוס? האם מישהו צריך באמת לימוזינה מפוארת, שמאיצה מהר יותר מפרארי?

הסיבה לכך היא שאאודי היא שחקנית רצינית בפלח מכוניות השרד ממוגנות הירי, ששוקלות ארבעה טון, ואם דולקת אחריך מרצדס ובה חמישה מתנקשים חמושים, כל כוח סוס קובע. סיבה נוספת היא קרב ההספקים הנוכחי בין יצרני היוקרה הגרמניים, שהסלים דרמטית. חציית הרף של 600 כוחות סוס היא דרכה של אאודי לרמוז למתחרים: "בעל הבית השתגע. אל תתעסקו איתו".

על העיצוב אין מה להכביר מילים. כמו כל משפחת ה-A8 גם ה-S8 פלוס משלבת מראה מהודר אך אגרסיבי, נוסח ג'יימס בונד, בתוספת נגיעות קלות של כונס אוויר דקיק מסיבי פחמן מאחור, חישוקי 21 אינץ' ייחודיים ובלמים קראמיים. גם על התא אין יותר מדי להוסיף: רמת גימור אובססיבית, גודש של מתגים וחומרי ריפוד ודיפון אקזוטיים בכל פינה. המכונית, מגיעה כסטנדרט עם הרבה תוספות שעליהן גובים חלק מהמתחרים הצמודים מאות אלפי שקלים אקסטרה.

המנוע הוא אותו V8 מוכר של ה-S8 עם טורבו כפול בנפח 4 ליטר תוספת של 80 כ"ס, שמאיץ ל-100 ב-3.8 שניות (כארבע עשיריות מהר יותר מה-S8 הרגילה), בדרך למהירות לא מוגבלת של 305 קמ"ש. העסק רתום לשלדת אלומיניום עם מתלי אוויר מתכווננים אוטומטית והנעה כפולה. כאשר תיבת ההילוכים ומחשב המנוע במצב הקרבי שלהם, התאוצות אלימות, על הגבול של חבטות פיזיות - חווייה מוכרת לבעלי מכוניות אקזוטיות.

 

בעצת יועצינו המשפטיים לא נציין כאן חוויות גוף ראשון ונסתפק בכך, שאם נהג פלוני ימצא את עצמו, באופן היפותטי, משייט ב-180 קמ"ש על כביש ציבורי ואז יחליט, פורע חוק חסר מצפון שכמותו, להאיץ, קרוב לוודאי שהוא יגלה - היפותטית - שגם במהירויות כאלה המכונית מזנקת קדימה כמו מעמידה.

במצב הספורטיבי, הלימוזינה הענקית הזו מרגישה כמו מכונית מסלול קומפקטית, עם היגוי חד ומדויק ותגובות סופר מהירות לפקודותי. בקיצור, מבחן תמידי אמיתי למצפון ולריסון של הנהג ומאבק בין מלאכים לשדים. מזל שעם תג מחיר של 1.2 מיליון שקל, רק בודדים יצטרכו להתמודד עם הדילמה.