הוועד האולימפי החליט: רוסיה לא תושעה מריו 2016

לאחר דיון נוסף הוחלט לא לנקוט בעונש קולקטיבי כלפי המשלחת הרוסית בשל שערוריות הסמים ■ התאחדויות הספורט השונות יכריעו, ספורטאים שנתפסו בעבר על סמים לא יורשו להתחרות

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

המשלחת הרוסית לא תושעה מריו 2016, כך החליט היום (א') הוועד האולימפי. לאורך היום דווח בתקשורת העולמית כי 387 הספורטאים שאמורים היו לייצג את רוסיה באולימפיאדה הקרובה ישלמו את מחיר שערוריית הסמים העצומה אליה נקלעה המדינה ונשיאה ולדימיר פוטין, אולם הוועד האולימפי בחר שלא לנקוט בעונש קולקטיבי, וכעת התאחדויות הספורט ייאלצו לקבל החלטות נקודתיות בענפים השונים.

בשבוע שעבר דחה ה-CAS את ערעורם של האתלטים הרוסים וקיבל את החלטת ארגון האתלטיקה העולמי לפי התאחדות האתלטיקה הרוסית מושעית מהתחרויות השונות בריו, ובכך קבע ש-68 האתלטים הרוסים לא יהיו באולימפיאדה, זאת לאחר פרסומו של דו"ח עצמאי ומפורט שמצא ראיות רבות לשימוש נרחב בסמים אסורים בקרב האתלטים הרוסים. אלא שכעת, גם לאחר שהתגלה כי משרד הספורט הרוסי חילק קוקטיילים של סטרואידים וזייף בדיקות שתן כך שלא יתגלו העבירות, בחרו בוועד האולימפי שלא להשעות את המשלחת כולה, ולמעשה העבירו את הכדור לידי ההתאחדויות השונות.

יש לציין כי הוועד האולימפי הבהיר לרוסיה כי ספורטאי שכבר נתפס בעבר על שימוש בסמים לא יוכל להתחרות בריו, אפילו אם כבר הספיק לרצות את העונש ההוטל עליו.

כמו כן, דחה הוועד האולימפי את הבקשה של יוליה סטפנובה, שעזרה לחשוף את שערוריות הסמים, להתחרות בריצה ל-800 מטר כאתלטית נייטרלית.