גלמד חתמה על הסכם למסחור המוצר בקוריאה

במסגרת ההסכם תקבל גלמד 2 מיליון דולר מיידית ותוכל לקבל עוד 6 מיליון דולר בתשלומי לאחר עמידה באבני דרך וכן תמלוגים בשיעור דו ספרתי אם וכאשר המוצר יגיע לשוק הקוריאני

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת גלמד פרמצבטיקל  הנסחרת בנאסד"ק ומפתחת תרופה לטיפול בדלקת הנגרמת מכבד שומני, הודיעה כי חתמה על הסכם למסחור המוצר שלה בשוק הקוריאני. במסגרת ההסכם תקבל גלמד 2 מיליון דולר מיידית ותוכל לקבל עוד 6 מיליון דולר בתשלומי לאחר עמידה באבני דרך וכן תמלוגים בשיעור דו ספרתי אם וכאשר המוצר יגיע לשוק הקוריאני.

גלמד נמצא בשלב II (שלב היעילות) של הניסויים במוצר שלה לטיפול בכבד שומני. השותפה הקוריאנית עמה נחתם ההסכם היא חברת SAMIL , חברת ייצור ושיווק תרופות קוריאנית ותיקה שתחום הכבד מהווה שליש מפעילותה, תהיה המשווקת של התרופה אם תגיע לשוק, וקיבלה גם אופציה להיות היצרנית של התרופה, וכן אופציה להרחיב את הפעילות לשוק הויטנאמי, עבורה תשלם תשלומי אבני דרך נוספים. סאמיל מעריכה כי שוק הסובלים מכבד שומני (שחלקם גם סובלים מדלקת ומתאימים לטיפול על ידי המוצר של גלמד) הוא חצי מיליון עד מיליון איש.

שוק הכבד השומני הוא אחד השווקים החמים בסקטור הביומד היום. חברת Intercept שקיבלה אישור לאחרונה לתרופה שלה לתת-שוק קטן של ההתוויה ומקווה להרחיב אותו לכלל שוק הסובלים מדלקת שמקורה בכבד שומני, נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד דולר. לאחרונה נכשל ניסוי שלב II (ניסוי יעילות) שערכה מתחרה נוספת בשוק, tobira , אך החברה הודיעה כי תיכנס בכל זאת לניסוי שלב III , משוק שהשיגה את אחד משני יעדיה השניים. היא נסחרת לפי שווי של 77 מיליון דולר, לאחר שאיבדה כ-50% מערכה העקבות כישלון הניסוי.

גלמד נמצאת גם היא בשלב II של הניסויים הקליניים. בראיון ל"גלובס", אמר אלן בהרב, מנכ"ל גלמד, כי בתחום זה לא בלתי סביר להיכנס לשלב III של הניסויים הקליניים, גם אם לא מצליחים בשלב II וכי גם גלמד תעשה זאת אם יהיו לה תוצאות שיש בהם רמזי יעילות, אבל לא מובהקות. להערכת בהרב, ניסוי שלב III יעלה 50-60 מיליון דולר וייערך בכ-1400 חולים.