צפו בעיר הראשונה בישראל שהופכת ל"עיר חכמה"

בזק מתכוונת להפוך את ערי ישראל לחכמות יותר: ברשימת השירותים שהשיקה החברה השבוע ניתן למצוא שירותים של חנייה חכמה, תאורה חכמה, איסוף אשפה חכם, ביטחון, ועוד ■ צפו בוידאו

בזק הופכת את ערי ישראל לחכמות: ברשימת השירותים שמציעה בזק ניתן למצוא שירותים של חנייה חכמה, תאורה חכמה, איסוף אשפה חכם, ביטחון, ועוד.

חברת בזק השיקה השבוע פלטפורמה חדשה שתאפשר לראשי ערים לרשת את העיר כך שתנוהל באופן דיגיטלי. בכך בזק למעשה "מנכסת" לעצמה את התחום כפי שעשתה בתחומים אחרים כמו הנתבים הביתיים והבית החכם ומנגישה פלטפורמה שלמה של שירותים עבור רשויות מקומיות. הפלטפורמה החדשה הושקה בעיר מודיעין, עם שיתוף פעולה רחב מצד ראש העיר חיים ביבס שדחף את הפרויקט ומתכוון להרחיב אותו לכל העיר.

בינתיים הפרויקט מבוצע במתחם ספציפי אחד בעיר, כניסוי, ובהמשך הוא יתפרס הלאה. ברשימת השירותים שמציעה בזק ניתן למצוא שירותים של חנייה חכמה, תאורה חכמה, איסוף אשפה חכם, ביטחון, ועוד. המערכת שמספקת בזק היא אוסף של פתרונות שליקטה בזק מחברות מובילות בתחומן תוך שהיא מנגישה לעירייה את מערכת הניהול הפיקוח והבקרה, ועל פי החברה מדובר בחלק מפרויקט גדול בהרבה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים שיתפרס על פני מספר שנים.