דרישה מגרונר: דווח על מהלכים להפחתת הרגולציה במשק

גורמים במשרד ראש הממשלה: "מתחילת השנה- רגולציות חדשות מרוסנות"

אלי גרונר / צילום: תמר מצפי
אלי גרונר / צילום: תמר מצפי

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין מבקש דיווח מפורט ממנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, על יישום החלטת ממשלה מאוקטובר 2014 לצמצום הרגולציה במשק.

בפנייתו אל גרונר מזכיר לין את החלטת הממשלה, לפי כל משרד ממשלתי יציג תכנית חומש ובה יפרט כיצד הוא מתכוון להפחית את הנטל הרגולטורי ולהקל בביורוקרטיה: "אם היו משרדים שלא הגישו תכנית כאמור, אני מציע לך ללא היסוס לחשוף את שמותיהם. חשוב מאד שתהיה אמינות ותוקף להחלטת הממשלה. אם לא נקפיד על ביצוע החלטות ממשלה שכבר התקבלו יהיה בכך משום זילות, הכבוד כלפיהם ייחלש וגם לא יהיה ערך להחלטות שיתקבלו בעתיד", כתב לין לגרונר.

לדברי לין, בהפחתת הנטל הרגולטורי והביורוקרטי יש כדי להוות מנוע צמיחה למשק, בלי השקעה תקציבית מצד הממשלה. בפנייתו לגרונר הוא ציין כי תכנית החומש של משרדי הממשלה בנושא זה הייתה צריכה להיות מוכנה כבר לפני שנה וארבעה חודשים, ולפיכך על מנכ"ל משרד ראש הממשלה לדווח על יישומה.

גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו בהתייחס לדברים כי רגולציות חדשות מרוסנות מאז תחילת השנה, במסגרת תהליך סדור שנקבע למען בחינת השפעותיהן על המשק. כך, אמרו הגורמים, נעשו ניסיונות להחיל רגולציות חדשות, אך הן נמנעו במסגרת תהליך זה.

בהתייחס ליישום החלטת הממשלה מ-2014, המתייחסת להפחתת רגולציות ישנות, אמרו הגורמים ל"גלובס" כי "כל משרד גיבש תכנית חומש המפרטת את הרגולציות שיופחתו מדי שנה. מהלכים אלה כרוכים לעתים בתיקוני חקיקה ולכן חלק מהמהלכים טרם הושלמו. התכנית הכלכלית החדשה כוללת מהלך משלים ולפיו משרד ממשלתי לא יקדם רגולציה חדשה, בלי שיפחית קודם לכן את מספר הרגולציות שעליהן התחייב".