מתגוררים בת"א? כך תוכלו לדעת אם לעסק שלידכם יש רישיון

בימים האחרונים עיריית ת"א שדרגה את אתר המפות העירוני והוסיפה נתונים אודות תוכניות בנייה, היתרים שניתנו, כמו גם תיקי בניין, גם לתחום רישוי העסקים

רון חולדאי / צילום: תמר מצפי
רון חולדאי / צילום: תמר מצפי

לכל מי שגר בתל אביב-יפו ותהה האם לעסק שפועל ליד ביתו יש רישיון עסק, היתר זמני או מתי רישיון העסק דרוש חידוש, כעת המידע הפך נגיש בלחיצת כפתור.

בימים האחרונים שדרגה העירייה את אתר המפות העירוני הכולל מערכת גיאוגרפית ומערכת מידע שמאפשרת בין היתר קבלת נתונים אודות תוכניות בנייה, היתרים שניתנו כמו גם תיקי בניין, גם לתחום רישוי העסקים.

התוספת החדשה למערכת כוללת אפשרות לבחון את בתי העסק הפועלים ברחבי העיר על ידי מציאתם במפה ולקבל בלחיצת כפתור מידע שעד היום היה דורש הגעה לעירייה. מדובר במידע הכולל בין היתר את מספר העסק, שם העסק, הסבר על מהות העסק על פי ההיתר שניתן לו, מספר הרישיון, סוג הרשיון (קבוע או זמני), וגם את תאריך התוקף ומועד החידוש. במקביל המערכת גם מאפשרת כניסה למידע תכנוני ולבחון גם את תיק הבניין.

כאמור, אפשרות זו מצטרפת לאפשרות קיימת במערכת, לבחינת מידע תכנוני נרחב על מבנים ברחבי העיר, תב"עות, היתרים שניתנו, מידע על ייעוד המבנים השונים ועוד.

עוד תוספת לאתר המפות מאפשר גם החל מהימים האחרונים לקבל מידע מעל בתים בהם התגוררו בעבר אנשי רוח או אמנים, וזאת על פי כתובת המגורים ובמקביל גם מידע על פעילות בחופי העיר הכולל מידע על אזורים מותרים לרחצה, אזורים אסורים לרחצה ואזורים מותרים לפעילות ספורט ימי לא ממונע.

במקביל, נוספו גם כלים נוספים שמאפשרים השוואת תצלומי אוויר משנים שונות על פני המפה ולבצע השוואה בין התצלומים כאשר במאגר קיימים תצלומים זמינים משנת 1997, בחינת הצל הנופל ממבנים שונים ברחבי העיר על פי הזנת תאריך ושעה, ומדידת מרחקים ושטחים על גבי המפה.

מעיריית תל-אביב נמסר היום כי בין השכבות החדשות המתוכננות להפצה בחדשים הקרובים ייכלל מידע הנוגע לשכונות מקיימות, מידע על עסקים בעלי תו ירוק ומתקנים לאיסוף אשפה.