צחי הנגבי יתנגד לתקציב אם תתקבל החלטה נגד בזק

בקבינט הכלכלי עברה היום החלטה על ביצוע רפורמה שעלולה לפגוע בחברת בזק, שבעל השליטה בה הוא מקורבו של ראש הממשלה נתניהו ■ במשרד התקשורת מאיימים כי אם ההחלטה תגיע לישיבת הממשלה - ימשכו את כל פרק התקשורת מהצעת התקציב

שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן
שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן

מאבק סביב אישור התקציב: הקבינט הכלכלי-חברתי דן היום (ד') בשלוש רפורמות משמעותיות בשוק התקשורת. אלא שבמשרד התקשורת מתנגדים נחרצות לאחת מהן, שאמורה לפגוע בחברת בזק.

הרפורמה שהוצעה אומרת שחברות תקשורת אחרות יוכלו להשתמש בתשתית של בזק כדי להתחרות בה באינטרנט מהיר. הדבר יפגע בחברה, שנמצאת בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו .

ההצעה הזו עברה בקבינט בסופו של דבר, למרות התנגדות של משרד התקשורת. אך זה לא מסתכם רק בכך: השר צחי הנגבי, שר התקשורת בפועל ומי שמחזיק בחלק מהסמכויות על המשרד, הודיע למזכירות הממשלה כי אם ההחלטה הזו אכן תגיע לישיבת הממשלה על התקציב, הוא ימשוך את כל פרק התקשורת מהתקציב, כלומר גם את שתי הרפורמות הנוספות שכבר אושרו. בנוסף, איים הנגבי להצביע נגד תקציב המדינה.

במשרד התקשורת אומרים שאין להחלטה הזו שום קשר לשאול אלוביץ', שההתנגדות לרפורמה נובעת מכך שלדעתם היא לא נכונה מבחינה עקרונית, ושהיא תפגע בשוק התקשורת. עוד אמרו במשרד התקשורת כי "האוצר לא מנהל אותנו".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "משרד התקשורת מתנגד להצעה בחוק ההסדרים לכפות שימוש של כל חברות התשתית בתשתיות האחרות כיוון שהצעת החקיקה מיותרת ומזיקה. כבר כיום קיימת אסדרה שבה מתאפשר לפרטנר וסלקום שימוש בקנים של בזק כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי. המשרד גם הצהיר כי בכוונתו לאפשר בעתיד שימוש בקנים גם להוט ו-ibc כחלק מתוכנית אסטרטגית רחבה של האצת ההשקעה בתשתיות עליה שוקד המשרד בימים אלו. הצעת החוק של האוצר בשלב זה מחבלת בתוכנית הפריסה ולא מקדמת השקעות או תחרות".