הרשות השנייה תקדם הקמת תחנת רדיו אזורית בשפה הערבית ‏

בעקבות ההמלצת ועדת הרדיו להקים תחנה חדשה בערבית, הרשות צפויה ‏לצאת למכרז חדש ■ כיום פועלת רק תחנת רדיו אחת בערבית תחת הרשות השנייה

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה
אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה

ועדת הרדיו של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הודיעה כי ‏תמליץ למועצת הרשות לפעול להקמת תחנת רדיו אזורי חדשה בשפה הערבית. הרשות צפויה ‏לקבל ‏את ההמלצה ולהתניע את המהלך, שיכלול יציאה למכרז חדש.‏

כיום פועלת רק תחנת רדיו אחת בערבית תחת הרשות השנייה, רדיו א-שמס, אם כי במגזר פועלות גם תחנות פיראטיות רבות. רדיו א-שמס, בבעלות משפחת כראם, פועל מאז 2003 והזיכיון שלו הוארך כבר מספר פעמים. 

בוועדת הרדיו של הרשות השנייה טוענים כי ההמלצות לגבי הקמת תחנה נוספת מסתמכות על "סקרי דעת קהל ובחינה מקיפה של נתוני ‏האזנה בקרב האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל, לצד ניתוח סוציולוגי של מגמות בחברה הערבית". בנוסף, נבדקה על-ידי הוועדה גם ההיתכנות הכלכלית לקיומן ‏של שתי ‏תחנות אזוריות, ונמצא כי יש היתכנות כזאת אם יהיה מדובר בתחנה ש"תייצר בידול ‏ותכנים ‏אלטרנטיביים באופן שיאפשר לשתי התחנות לפעול זו לצד זו".

יו"רית הוועדה, ד"ר מיכל שפירא, ציינה כי על-פי הממצאים: "64% מדוברי השפה הערבית בישראל ‏מאזינים לרדיו מדי יום, כאשר רובם המכריע מאזין לרדיו א-שאמס".

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה: "דווקא לאור ההצלחה המרשימה של רדיו א-שאמס ברור לחלוטין שיש מקום וצורך בהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית. בכך ניתן יהיה ליצור שיח פלורליסט ומגוון בשידורי הרדיו האזורי, שיבטא את הרב תרבותיות ואת מגוון הדעות בקרב כלל ‏האוכלוסייה דוברת הערבית בישראל. אני מאמינה כי נוכל לצאת לדרך ‏כבר במהלך 2017".