הסכמה בין משרדי התקשורת והאוצר על רפורמות התקשורת

אמש פרץ משבר בין הצדדים, לאחר שבמשרד התקשורת התנגדו לרפורמה שפוגעת בבזק ואיימו לעצור את כל הרפורמות הנוגעות לתקשורת בחוק ההסדרים

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

לאחר המשבר שפרץ אמש (ד') בין משרד התקשורת למשרד האוצר בכל הנוגע לרפורמה העוסקת בשימוש בתשתיות בזק, הערב (ה') נמסר ממשרד התקשורת כי אנשיו הגיעו להבנות בנושא עם ראשי משרד האוצר ואגף התקציבים.

על-פי ההודעה, המשך הליכי החקיקה של פרק התקשורת בחוק ההסדרים יעשו בתיאום עם השר צחי הנגבי, האחראי על ענייני בזק.

הרפורמה המדוברת קובעת כי כל החברות בענף יוכלו להשתמש ב"קנים" של בזק, הצינורות שבהם עוברים הסיבים האופטיים, על-מנת להגביר את התחרות בתחום.

במשרד התקשורת התנגדו לכך, כשהנימוק הרשמי הוא ש"כבר כיום קיימת אסדרה שבה מתאפשר לפרטנר וסלקום שימוש בקנים של בזק כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי". מלבד משרד התקשורת, גם בבזק, שבשליטת שאול אלוביץ', מתנגדים כמובן למהלך הזה.

באוצר טענו כי על אף שהתוכנית אכן פועלת כבר באופן חלקי, כיום בזק מערימה קשיים על סלקום ופרטנר במקרים מסוימים, ובכל מקרה הסדרת העניין בחוק תאפשר גם להוט ול-IBC (מיזם הסיבים האופטיים) להשתמש בתשתיות הללו.

אמש, כאמור, נוצר משבר בין הצדדים, ובמשרד בתקשורת הודיעו כי אם הרפורמה לא תוצא מחוק ההסדרים, הם יתנגדו גם לשאר הרפורמות בתחום שנמצאות בחוק, אשר נועדו להגביר את התחרות ב-yes (שנמצאת בבעלות בזק) ובהוט בתחום הפלטפורמות הרב-ערוציות: הפרטת עידן פלוס, חובת המכירה של שידורי הספורט והאפשרות להעביר בחינם את שידורי ערוצי הברודקאסט על גבי האינטרנט.