עמדה בלחץ: חנה קנייזבה מיננקו עלתה לגמר הקפיצה המשולשת

לאחר שלא הצליחה לספק קפיצה חוקית בשני הניסיונות הראשונים במוקדמות בריו, רשמה תוצאה של 14.20 מטר בקפיצה האחרונה בדרך למקום השמיני הכללי ■ הגמר: בלילה שבין ראשון לשני

חנה קנייזבה-מיננקו / צילום: רויטרס
חנה קנייזבה-מיננקו / צילום: רויטרס

 

אולימפיאדת ריו כבר יכולה להיות מוכתרת כהצלחה עבור המשלחת הישראלית, שהספיקה לגרוף שתי מדליות בג'ודו. אולם כעת העיניים נשואות לעבר עוד תקווה גדולה למדליה, חנה קנייזבה מיננקו, שהשיגה היום (שבת) את הכרטיס לגמר באופן דרמטי למדי. קופצת המשולשת, שסיימה רביעית באולימפיאדת לונדון 2012 וזכתה במדליות כסף באליפות העולם (2015) ובאליפות אירופה (2016), פסלה בשני הניסיונות הראשונים שלה אך הצליחה להשיג תוצאה של 14.20 מטר בקפיצה האחרונה והמכרעת שלה, שהספיקה כדי להעפיל מהמקום השמיני. בגמר, שייערך בלילה שבין ראשון לשני בשעה 2:55 לערך, תנסה הישראלית להציג את יכולת השיא שלה ולהתקרב לשיאה האישי (14.78 מטר) כדי לזכות במדליה אולימפית ראשונה בקריירה.

"לא יודעת מה קרה", אמרה קנייזבה מיננקו לאחר הקפיצות. "הרגשתי שאני לא פה. מעולם לא הרגשתי כך. הרגשתי שהכול כבד, גם בחימום. אולי זה עניין של אקלים. כשהגעתי לברזיל הרגשתי טוב יותר, עכשיו קצת פחות. בקפיצה השלישית לא חששתי מפסילה, אבל הלכתי על בטוח. אני מקווה שבראשון בלילה אעשה קפיצות טובות יותר. אני רוצה לברך את אורי ששון וירדן ג'רבי על המדליה, זה משמח מאוד".

זו תהיה ההופעת השישית של ספורטאי ישראלי בגמר אולימפי באתלטיקה והופעה ראשונה מאז אלכס אברבוך ב-2004. קנייזבה מיננקו תנסה לשפר את הישג השיא של ספורטאי ישראלי בגמרים - מקום חמישי בקפיצה לגובה - עליו חתום קונסטנטין מאטוסביץ' מאולימפיאדת סידני 2000.