מתכננים חופשה בספטמבר? תוכלו לחסוך עד 14 אלף שקל למשפחה

מי שלא חייב לצאת לנופש בשיא עונת התיירות, מרוויח - מחירי החופשות צפויים לצנוח בספטמבר הקרוב עוד יותר מאשר בשנה רגילה ■ צפו במחירים לדוגמה

רודוס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
רודוס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כמדי שנה, מי שימתין עם היציאה לנופש לסיום החופש הגדול ירוויח לא רק מזג-אוויר נוח יותר בהרבה יעדים ופחות עומס בנמל התעופה ובאתרי הבילוי, אלא גם, או בעיקר, יחסוך בעלויות הנופש.

השנה, היות שתקופת החגים שבמהלכה המחירים ישובו לטפס תגיע רק בתחילת אוקטובר, נפתח חלון הזדמנויות של טיסות ושל נופש במחירים משתלמים לאורך כל ספטמבר. כמה משתלמים? החיסכון במחיר הנופש בספטמבר לעומת המחירים באוגוסט יכול להגיע ל-50% ואף יותר.

בדקנו באמצעות סוכני נסיעות הצעות לנופש בחודש אוגוסט לעומת הצעות זהות למועד אחר בספטמבר, וגילינו כי הפערים גדולים. כאשר מדובר במשפחה, החיסכון יכול להגיע למאות ואפילו לאלפי שקלים.

ניר מזור, סמנכ"ל השיווק של חברת קשרי תעופה, מסביר מדוע השנה הפערים בין המחירים בתקופת ביקושי השיא של הקיץ ובין אלה שאחרי החופש הגדול גדולים במיוחד. "הסיטונאים התחייבו לטיסות ולמלונות ברצף מחודש יולי ועד אוקטובר. בספטמבר, שהוא חודש נטול חגים, אי-אפשר לדלל את המוצרים (טיסות ומלונות) שנרכשו מראש במסגרת ההסכמים - ולכן הדרך לשמור על רמת ביקוש שתתקרב לרמת ההיצע היא באמצעות מחיר. אנחנו מדברים על דילים במחירים מאוד זולים, בעיקר באמצע השבוע".

לדבריו, "צרכנים הנמנים עם קהל הסטודנטים, זוגות צעירים וגמלאים כבר למודי ניסיון, והם ממתינים לספטמבר כדי לצאת לנופש במחירי רצפה".

מזור מספר כי יעדי ספטמבר כוללים עדיין בעיקר את איי יוון ויעדי אגן הים התיכון, אך לקראת אוקטובר, הנופש האורבני באירופה, כמו ברצלונה וברלין, יתפוס את מקומם. מחירי אוקטובר נחשבים לגבוהים בגרף השנתי, בעיקר בחול המועד סוכות - אולם הם עדיין לא מגיעים למחירי השיא של אוגוסט. בנובמבר, אגב, המחירים צונחים.

כדאי להזמין מראש

השנה מחירי הנופשים באוגוסט טיפסו לשיא בעקבות ביקושים גבוהים שהתנקזו לשבועיים האחרונים של הקיץ (אחרי תשעה באב). למעשה, מי שהמתין לרגע האחרון ועדיין מתכנן לנפוש בחופש הגדול, כמעט לא ימצא דילים, בעיקר אם מדובר בנסיעה משפחתית.

לעומת זאת, מי שהקדים להזמין וסגר חופשת קיץ כבר במארס-אפריל, חסך כ-15% ממחיר החופשה. אם בכוונתכם להיערך לנופש בקיץ 2017, תוכלו לעשות זאת מפברואר.

ענת אהרון, סמנכ"ל שיווק ארקיע אינטרנשיונל, אומרת דברים דומים: "התקופה שבין תום חופשות יולי-אוגוסט לבין תקופת החגים מתאפיינת בכל שנה בירידת מחירים. השנה, התקופה בה על מפעילי התיירות למלא מושבים ארוכה יותר, ולכן ניתן למצוא מבחר גדול של אפשרויות נופש בתאריכים מגוונים בארץ ובחו"ל".

בארקיע, למשל, טיסה לאמסטרדם, שעולה 800 דולר באוגוסט, תעלה 400 דולר בתחילת ספטמבר; וטיסה לברצלונה, שעולה כעת 850 דולר, תרד ל-370 דולר אם היא תתקיים בעוד שבועיים.

הפערים בנופשונים קטנים יותר, אך עדיין מאפשרים חיסכון לא מבוטל. נופשון לבוקרשט של 4 לילות, שעולה כעת 600 דולר לאדם בחדר זוגי, יעלה בתחילת ספטמבר 425 דולר.

תמר גרזון, מנכ"לית אתר טרווליסט, מציינת כי מחיר חבילות הנופש צונח בכ-30%, בעיקר ליעדי בטן-גב הנסמכים על טיסות צ'רטר. כך, אותה חבילת נופש לסוף שבוע ברודוס תעלה באוגוסט 610 דולר ובספטמבר 400 דולר. לדבריה, גם ביעדים אורבניים תחול ירידה - אבל פחות דרמטית.

דורון חדד, סמנכ"ל השיווק של תלמה נסיעות ותיירות, מזהה ירידה ממוצעת של 30% ממחירי הקיץ, בעיקר לאור העובדה ש"בתקופה זו משפחות כמעט לא יוצאות לחופשה. נופשונים וחבילות שבאוגוסט מחירן 650-700 דולר לאדם, יעלו בספטמבר - עד ערב ראש השנה - 450-600 דולר. כך, משפחה בת 4 נפשות יכולה לחסוך כ-500 דולר אם תצא בשבוע הראשון של ספטמבר".

צניחה במחירים לניו-יורק

בגוליבר, לעומת זאת, מזהים כי ההנחות זולגות גם לאוגוסט. לדברי זיו רונן, מנכ"ל החברה, "באופן יוצא דופן אנחנו רואים ירידת מחירים חדה של 30%-50% כבר עכשיו, בעיקר בטיסות הצ'רטר לאירופה, ביחס לשנה הקודמת". 

לדבריו, "הסיבות לכך קשורות בהיצע הרחב ששיווקו ספקי התיירות, בכניסתן של חברות תעופות נוספות לפעילות בישראל ובכניסה של יעדים במזרח אירופה, המשפיעים על מחירי יעדים שנחשבים יקרים בדרך-כלל.

"עם זאת, חופשות בספטמבר תהיינה זולות עוד יותר מאוגוסט, בכ-20%-50% לסוף שבוע. אם באוגוסט ירידת המחיר לדילים של הרגע האחרון היא פועל יוצא של היצע רחב, בספטמבר ירידת המחירים נובעת בעיקר מירידה בביקוש".

גם עם הנסיעה לניו-יורק כדאי לחכות: ארז בוסו, מנכ"ל Smartair, מדגיש את הפערים במחירים לטיסות טראנס-אטלנטיות. לדבריו, "משפחה בת 4 נפשות שתזמין כרטיס לניו-יורק בספטמבר במקום באוגוסט תוכל לחסוך כ-14 אלף שקל".

עוד הוא מציין כי מחירי ראש השנה זולים ממחירי אוגוסט - שמהווים את השיא. "זוג שיבחר לטוס לשבוע בברלין בראש השנה במקום באוגוסט חסוך כ-3,700 שקל", אומר בוסו. "אמנם באירופה כבר מתחיל להיות קריר באוקטובר, אך האווירה מיוחדת, וכבר מתחילים הסיילים של החורף והחגים, ומחירי התיירות צונחים אף הם".

מחירי טיסות שסופקו על-ידי אתר סמארט אייר מראים כי אל מול הצניחה במחירים בספטמבר - מגמת עלייה אכן תורגש בחודש אוקטובר: לדוגמה, טיסה ישירה עם אל-על לניו-יורק, שמחירה באוגוסט מגיע ל-1,700 דולר, תצנח לכ-800 דולר בתחילת ספטמבר - ותאמיר ל-1,240 דולר בתקופת החגים (אוקטובר).

כך גם בחבילות נופש: חבילה לברצלונה ל-7 לילות, שעולה כעת 1,200 דולר, תרד לכ-900 דולר בספטמבר ותעלה לכ-1,000 דולר בתקופת החגים (איילה נסיעות).

פער של עד 70%-מחירי טיסות ומלונות
 פער של עד 70%-מחירי טיסות ומלונות