לא רק קורנפלקס וסלטים: ריקול לאחת מהתרופות של קמהדע

מדובר באצווה של תכשיר אלבומין 20% שמספר חולים שהשתמשו בה דיווחו על חום וצמרמורות קלות

חברת קמהדע   פרסמה אתמול הודעה לציבור ובה ביקשה לאחזר (ריקול) אצווה אחת של התרופה שהיא מייבאת ומשווקת בישראל. מדובר בתכשיר אלבומין 20% מאצווה B235435 עם תאריך תפוגה 09/2018 המיוצר על-ידי חברת ביוטסט הגרמנית. חולים שבידיהם תרופה זו מתבקשים שלא להשתמש בה ולהצטייד בתרופה מחדש.

נציין כי לא מדובר במוצר המיוצר במפעלים של קמהדע בישוב בית קמה, אלא במוצר מיובא. סקטור המוצרים המיובאים של קמהדע מהווה כ-44% מפעילות החברה, ואלבומין הוא אחד המוצרים המובילים בסקטור זה. לפי ההודעה, מדובר כאמור באצווה אחת חשודה, מתוך מספר מוצרי אלבומין של החברה, אשר נסחרת היום לפי שווי של 566 מיליון שקל.

הודעה גם לציבור

קמהדע החליטה על המהלך לאחר שרופאים ציינו כי מספר חולים שהשתמשו במוצר, דיווחו על תופעות לוואי כמו חום וצמרמורות קלות. החברה המייצרת את המוצר בחו"ל, ביוטסט, לא קיבלה התראות דומות. אף שהמוצר מוזרק רק במרפאות ובתי חולים, קמהדע החליטה להודיע לא רק לרופאים, אלא גם לציבור שלא להשתמש במוצר מאצווה זו, שכן חלק מן החולים רוכשים את המוצר ומחזיקים אותו בבית עד שמגיע היום שבו יש לבצע את ההזרקה במרפאה.

המוצר המוביל של קמהדע הוא גלסיה, המיוצר במפעל שלה בבית קמה מתוך פלזמת דם. הכנסות קמהדע ירדו קלות ברבעון השני של 2016, ב-1.2%, ל-19 מיליון דולר. הן צמחו במחצית ב-20% לעומת המחצית המקבילה אשתקד, ל-33.8 מיליון דולר. העליות בחצי הראשון של השנה הן בעיקר בזכות מגזר המוצרים המיוצרים על-ידי החברה, שצמח ב-46% במחצית.

החברה רשמה הפסד נקי ברבעון של 1.6 מיליון דולר לעומת 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. היא איששה בדוחותיה תחזיות להכנסות של 70-80 מיליון דולר ב-2016 ו-100 מיליון דולר ב-2017, תחזית ארוכת טווח שפרסמה כבר לפני כשנתיים.