בהשקעה של עשרות מיליונים: צפו במלון הרברט סמואל החדש

במיקום אסטרטגי בלב ירושלים ובקרבה לשלל אתרי התיירות והבילוי בעיר: הצצה למלון היוקרה הרברט סמואל שנפתח לאחרונה ומציע אלטרנטיבה שפויה למלונות הפאר האחרים בבירה

צק אין, מלון הרברט סמואל  ירושלים/ צילום: מתוך הוידאו
צק אין, מלון הרברט סמואל ירושלים/ צילום: מתוך הוידאו

כיכר ציון ההיסטורית אשר ניצבת בלב מרכז העיר ירושלים משכה אליה בעשרות השנים האחרונות מחאות, עימותים והפגנות רבות. בין הידועות שבהן ניתן למנות את הפגנת הפנתרים השחורים נגד הקיפוח העדתי, וידועה אף יותר היא כמובן הפגנת הימין נגד הסכם אוסלו ב-1995.

בשנים האחרונות, כחלק מתוכניות השיקום והפיתוח  שמקדמת "עדן" - החברה לפיתוח מרכז ירושלים, הכיכר הופכת אט-אט למקום שמייצג סובלנות וכבוד הדדי. אנחנו הגענו אל מלון הרברט סמואל המחודש של רשת מלונות אורכידאה שבבעלות קבוצת נקש, כדי לחוש על בשרנו את האווירה במקום ואת המלון, שלמעשה נבנה מחדש בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. 

מלון הרברט סמואל המחודש ממוקם בכיכר ציון בירושלים שמחברת שניים מרחובותיה הראשיים של העיר - רחוב יפו ורחוב בן-יהודה. התוכנית העירונית להתחדשות המרחב הציבורי, ובראשה עבודות הרכבת הקלה, הפכו את רחוב יפו למדרחוב הארוך בישראל, כשאל רחוב בן-יהודה תוכלו לצאת ממש מפתח המלון. המדרחוב המקסים מציע שפע של גלריות, בתי קפה, נגני רחוב וחנויות בוטיק ססגוניות. גם כיכר המוזיקה החדשה מעניקה למדרחוב אווירה מיוחדת ותרבותית.

מלון הרברט סמואל מגדיר את עצמו כמלון בוטיק יוקרה, 5 כוכבים - הגדרה עמומה שאף אחד לא יודע מה בדיוק עומד מאחוריה, אך יחד עם זאת מייצרת רף ציפיות למלון אינטימי, קטן ומפואר המשדר יוקרה ללא פשרות, וכאן להערכתנו המלון מעט טועה בגישה. מלון בן 11 קומות לא יכול להיות מלון קטן ואינטימי, וכשאומרים "5 כוכבים", אתה מדמיין רמת שירות ופאר יוצאי דופן...

אז הרברט סמואל הוא אכן מלון מאוד נעים ואסתטי שמאפשר לאורח מנוחה הולמת, אבל הוא לא מלון מפואר שהלסת נשמטת ברגע שתיכנסו ללובי או למסעדה שלו, ואין בו רמת שירות יוצאת דופן שיכולה להעניק לו את התואר הזה. אולי כדאי היה שהמלון יגדיר את עצמו כמלון ספא, אבל שוב - למה צריך להגדיר?

חדרי המלון נעים מ-18 מ"ר בחדרים הקטנים ועד 24 מ"ר בחדרי הדה-לקס ו-40 מ"ר בסוויטות. המלון מונגש כולו לנכים, אבל נקודת חולשה שחייבים למצוא לה פתרון היא נושא החניה. אורחי המלון שהגיעו ברכבם צריכים לחפש לעצמם חניה באחד החניונים הסמוכים למלון וללכת אל המלון ברגל. בעתיד, כך אמרו לנו, מתוכנן חניון ייעודי ושערותי ואלה פרקינג.

ארוחת הבוקר, המוגשת במסעדה בקומה ה-11, היא איכותית מאוד וכוללת מגוון עשיר של גבינות, סלטים ומאפים.

המלון מיועד בעיקר לזוגות, אנשי עסקים וקבוצות קטנות, פחות למשפחות. המיקום המרכזי של המלון, מספר דקות מהעיר העתיקה וממוקדי בילוי, הוא יתרון עצום של המלון, ואם לא ירימו רף ציפיות מוגזם וישימו את הדגש על הספא וארוחת הבוקר, וכמובן שלא יגזימו בעלויות - סביר להניח שהמלון גם מאוד יצליח.

המחירים: חדרי סופרייר - 800-1,000 שקל כולל ארוחת בוקר; חדרי דה-לקס - כ-1,100 שקל; הסוויטות - כ-2,300 שקל.