האם טליט תצליח לייצר במחצית השנייה 21% גידול בהכנסות?

המחצית הראשונה של טליט הייתה מאתגרת, אך ההנהלה אופטימית בנוגע למחצית השנייה ■ רמת התמחור לא גבוהה, אבל מנגד גם התחזיות בשוק נראות אופטימיות, אולי אפילו אופטימיות מדי

Telit
Telit

חברת Telit הישראלית נסחרת בבורסת לונדון (סימול: TCM:LN) בשווי של 286 מיליון ליש"ט. החברה פעילה בתחום ה-M2M (Machine to Machine) - מוצרים ושירותים שמטרתם קיום תקשורת בין מכשירים אלקטרוניים. מוצרי החברה הם מודולים של תקשורת הנמצאים בין השאר במכשירי איתור, במוני חשמל דיגיטליים, בכלי רכב ועוד.

לאחרונה פורסמו דוחות החברה למחצית הראשונה. ההכנסות הסתכמו ב-166 מיליון דולר, צמיחה של 6.3% מהתקופה המקבילה ב-2015. המרווח הגולמי השתפר ל-40.1%, ואילו ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-2% ל-21.4 מיליון דולר. הירידה נבעה מכך שלא בוצעו התאמות לרמת ההוצאות התפעוליות שעלו ב-17% במחצית. הרווח הנקי המתואם לפני מס ירד ב-18% ל-11.4 מיליון דולר. החברה הודיעה על דיבידנד של 2.5 סנטים למניה.

ההנהלה סיפקה לראשונה תחזית ל-2016 ומצפה להכנסות של 370-390 מיליון דולר, צמיחה של 11%-17%; ל-EBITDA מתואם של 52-60 מיליון דולר, צמיחה של 15%-32%; ולרווח נקי מתואם למניה של 24-30 סנט, צמיחה של 11%-38%.

כדי שתעמוד בתחזיות, טליט צריכה לייצר במחצית השנייה צמיחה של 21% בהכנסות ושל 47% ב-EBITDA, משימה בהחלט מאתגרת.

הנהלת טליט  מייחסת את הפתיחה החלשה יחסית של 2016 לעיכוב בהשגת אישורים הנחוצים להשקת מוצריה התואמים לטכנולוגיית הדור הרביעי בארה"ב. בחברה מאמינים שלאחר שהאישורים הושגו, היא תייצר צמיחה גבוהה הרבה יותר בארה"ב במחצית השנייה. ההנהלה גם מתכננת הורדה דרמטית של יחס ההוצאות התפעוליות להכנסות. בחברה ממשיכים לתלות תקוות בפלטפורמת ה-IoT (אינטרנט של הדברים), שאכן צומחת בקצב מרשים.

במחצית הראשונה, טליט ייצרה 8.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה של 60% בשל רווח נמוך יותר ועלייה בהון החוזר. גם רמת החוב שלה עלתה, בין היתר בשל רכישות שבוצעו.

מניית טליט מתומחרת במכפיל רווח סולידי של 14 ל-2016 ו-12 ל-2017. בהשוואה למתחרות זהו דיסקאונט משמעותי.

בשורה התחתונה, המחצית הראשונה הייתה מאתגרת, אך ההנהלה אופטימית בנוגע למחצית השנייה. רמת התמחור היא לא גבוהה, אבל מנגד, גם התחזיות בשוק נראות אופטימיות, אולי אפילו אופטימיות מדי. למרות האופטימיות שלנו בנוגע למניה בטווח הארוך, אנו מעדיפים לנקוט זהירות יחסית בטווח הקצר, בשל האי-ודאות בנוגע ליכולת החברה לעמוד בתחזיות האופטימיות שלה למחצית השנייה של 2016.

■ ניר חצב, אופנהיימר. 

***הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלה שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.