השקעה אנליטית מגובה במחקר: אג"ח שמציעה מרווח עודף

IHS Markit פועלת בתחום של ייעוץ אסטרטגי-עסקי לחברות בכל העולם ■ האיגרת שלה לפירעון ב-2022 אינה בדירוג השקעה, אך מציגה פרמיה על מדד הייחוס

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

חברת IHS Markit (סימול: INFO) פועלת בתחום הייעוץ האסטרטגי-עסקי ומספקת את הדור הבא של שירותי מידע, אנליזה סקטוריאלית וכן שורה ארוכה של סקרים ומחקרי שוק לתעשיות שונות. החברה נוסדה כתוצאה ממיזוג בין IHS האמריקאית ל-Markit הבריטית במארס השנה, והמטה שלה נמצא בלונדון. לחברה פעילות גלובלית עם סניפים בכל העולם, והיא משרתת ארגונים שונים שעושים שימוש בשירותיה למדידת מגמות שוק וקבלת תובנות המשפרות את ביצועיהם העסקיים.

לצורך המיזוג הונפקה איגרת חוב. דירוגה עומד על BBB ב-Fitch ועל BB פלוס/Ba1 ב-S&P ומודי'ס בהתאמה. מכאן שהאיגרת נחשבת לאג"ח שאינה בדירוג השקעה, או HY - HIGH YIELD.

הניתוח של החברה מלמד על סיכון נמוך למדי בתחום הפעילות העסקית, מול עלייה בסיכון הפיננסי עקב הנפקת האג"ח. בצד החיובי ניתן לציין מעמד חזק בשווקים בהם היא פועלת. ייחודה של החברה הינו בראייה הרחבה של השוק, הנגזרת מכלים מתקדמים לניהול מידע ומערכות אנליטיות המניבים ללקוחות החברה תובנות רבות ערך ומידע, המאפשרים לתמוך בתהליכי קבלת החלטות בארגון. כמו כן, חטיבת Markit מתמחה בנישה מיוחדת של עולם ההשקעות הפאסיביות, תוך פיתוח מדדי אג"ח ייחודיים למגוון צרכי השקעה, כדוגמת מדדי אג"ח המבוססים על CDS (Credit Default Swap, חוזה ביטוח שמגן על משקיעים מפני חדלות פירעון של מנפיק האג"ח) - הידועים בשם CDX ו-iTraxx.

במקביל, עסקי החברה נחשבים ליציבים יחסית ובעלי נראות גבוהה אשר מאפשרים חיזוי הכנסות ברמת סבירות גבוהה יחסית, ומאופיינים בלקוחות המתנהלים על בסיס חוזים רב-שנתיים עם החברה, עם שיעורי חידוש חוזים גבוהים, בייחוד בתחום של תחזוקת תוכנה (Maintenance) ומחקר שוק.

הודות לכל אלו, החברה מחזיקה כיום במאזן פיננסי חזק, רמת נזילות טובה מאוד ומרווח EBITDA גבוה (מעל 35%). בשיחת הוועידה האחרונה בעקבות המיזוג, העריכה החברה את יכולת הנזילות המיידית שלה בכ-1.1 מיליארד דולר. לפי הערכות מודי'ס, יחס החוב ל-EBITDA עומד על 3.5 בקירוב. נציין כי הנהלת החברה השכילה בשנים האחרונות לנהל מדיניות פיננסית שמרנית יחסית, במסגרתה נשמר יעד מינוף בטווח של 2-3. חברת IHS צופה חיסכון בעלויות בהיקף של 125 מיליון דולר עד 2019, וסינרגיות בהכנסות של כ-100 מיליון דולר. מבחינת תזרים מזומנים חופשי, נתון זה צפוי להסתכם ב-475 מיליון דולר בשנת 2016 ולגדול לרמה של כ-850 מיליון דולר ב-2017.

ליהנות גם מזרימת הון לאפיק ה-HY

מנגד, יש גם סייגים ביחס להשקעה באיגרת החוב. בין היתר ניתן למנות חשיפה לקיצוצי תקציב של חברות אנרגיה, מגזר התורם 40% מההכנסות של IHS. חשוב לציין לעניין זה כי לחברה פיזור רחב למדי של לקוחות, ולכן הסיכון הזה פוחת. לפי הערכות, המיזוג עם Markit מקטין את נתח המכירות שלה, שמגיע ממכירות שירותים למגזר האנרגיה, לכ-27% מכלל ההכנסות של החברה הממוזגת.

כאשר בוחנים את תמחור האיגרת ניתן לראות כי היא נסחרת במחיר של 105.25 דולר המשקף תשואה לפדיון של כ-4%. מחיר זה מייצג מרווח של 264 נקודות בסיס מעל העקום הממשלתי. במקביל, מדד החברות בעלות דירוג BB בארה"ב מראה כי המרווח המייצג של המדד עומד על 311 נ"ב - כלומר אג"ח IHS Markit נסחרת בפרמיה של 47 נ"ב לעומת קבוצת ייחוס זו. עם זאת, חשוב להדגיש כי קיימת שונות גבוהה בסקטורים המרכיבים את המדד.

בשורה התחתונה, מדובר בחברה יציבה מבחינה תפעולית שנהנית בשנים האחרונות מגידול בבסיס לקוחותיה ומכניסה למגזרים חדשים. לאור הנזילות הטובה יחסית, אנו מאמינים כי החברה אינה צפויה להיתקל בקשיים בהחזר חובותיה בטווח פירעון זה. לפיכך, השקעה באיגרת, המשלמת קופון של 5%, נראית לדעתנו בטוחה יחסית, והיא תאפשר למשקיע ליהנות גם מזרימת הון מצד משקיעים לאפיק ה-HY.

הכותבים הם המנכ"ל המשותף של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

שם האג"ח: INFO 5% 01/11/2022
 שם האג"ח: INFO 5% 01/11/2022