מדינת ישראל תשלם לבזק 6 מיליון שקל פיצויים בשל נזקי ההתנתקות

המדינה סירבה לפצות את בזק בגין הציוד שנאלצה להשאיר ברצועת עזה

מדינת ישראל תשלם לבזק פיצויים בהיקף של 6 מיליון שקל על ציוד תקשורת שהושאר מאחור בתקופת התנתקות מרצועת עזה וצפון השומרון ב-2005. כך עולה מהסכם הפשרה המוצע בהליך הגישור המתנהל בין הצדדים. ההסכם תלוי עדיין באישור החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, אך נראה כי בזק מוכנה לקבלו, למרות שמדובר בסכום הנמוך בכ-90% מהיקף הכספי של התביעה שהגישה.

בזק תבעה מהמדינה פיצויים בגין ציוד תקשורת קבוע שהיה בבעלותה והושאר מאחור בעת פינוי רצועת עזה וצפון השומרון. הכוונה בעיקר לתשתיות, מתקנים ונכסי מקרקעין. מדובר בציוד קבוע פסיבי, כגון תעלות תקשורת, כבלי נחושת וקנים שהושארו בשטח ולא היה כדאי כלכלית לחלצם, ואילו הציוד האקטיבי כגון מרכזיות נאסף. בזק דרשה פיצויים מהמדינה עבור הציוד שהושאר והמדינה סירבה לשלם. המדינה לא הסכימה לפצות את בזק בכלל.

בעקבות זאת הגישה בזק ב-2012 לבית המשפט המחוזי בלוד תביעת פיצויים נגד המדינה, שהועמדה על סכום של 37 מיליון שקל במחירי 2005, שהם כ-60 מיליון שקל כיום. השופט בנימין ארנון העביר את התביעה להליך גישור אצל המגשר עו"ד עמוס גבריאלי. את בזק ייצג בהליך עו"ד ירון סהר ממשרד סהר סטוביצקי. המדינה יוצגה בהליך המשפטי על ידי מירב ולרשטיין מפרקליטות תל-אביב וסגן החשבת הכללית אסף יצחקי ואנשי משרד התקשורת. במסגרת ההליך הוצגו חוות דעת כלכליות של אילן מעוז (מטעם המדינה) ושל אלכס וייסמן ושאול צבן (מטעם בזק). וייסמן שימש בעברו כסמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת.