רשות השידור: איום בעיצומים בשל הכנסת שלוחה של התאגיד

מירי אדרי, יו"רית הוועד המשולב של רשות השידור: "מה שעושים כאן זה פשוט לשתות את הדם של העובדים ולדרוך על גוויות"

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

עובדים ברשות השידור מאיימים לנקוט עיצומים בתגובה להחלטה של הנהלת רשות השידור והנהלת תאגיד השידור הציבורי החדש להכניס שלוחה של אגף כוח-האדם בתאגיד למשדרי רשות השידור ברוממה.

באופן רשמי, שלוחת כוח-האדם אמורה לסייע לעובדי רשות השידור שאמורים להיקלט בתאגיד לברר מה עלה בגורל מועמדותם ולהקל על התהליך. אולם בוועד המשולב של רשות השידור, שהוא הגוף שעומד מאחורי העיצומים, טוענים כי מעבר לעובדה שמדובר בהחלטה חד-צדדית שהתקבלה למרות התנגדותם, השלוחה תאויש על-ידי אנשים ללא סמכות ממשית שלא ישפרו את מצבם.

"למה שלא יהיה מענה טלפוני או מוקד שאליו אפשר יהיה להתקשר ולקבל עדכון לגבי מעמדך?", אמרה היום (ה') ל"גלובס" מירי אדרי, יו"רית הוועד המשולב של רשות השידור. "מה שעושים כאן זה פשוט לשתות את הדם של העובדים ולדרוך על גוויות".

עובדי רשות השידור, שצפויה להיסגר בשליש הראשון של 2017 עם פתיחת שידורי תאגיד השידור הציבורי החדש, נמצאים במתח על רקע העובדה שרבים מהם לא ייקלטו בו, וגם בשל אי-הבהירות לגבי תנאי השכר להם יזכו ואפילו התפקיד שאותו יוכלו לאייש.

לאחרונה קיים התאגיד 3 ימי מיון וקבלה, במטרה להקל על העובדים, אך גם מהם יצאו חלק מהעובדים ממורמרים. חלקם ביקשו לדעת באילו תפקידים יוכלו להיקלט בתאגיד, אך לדבריהם נאמר להם כי קודם יעברו את המיונים, ולאחר מכן ידברו איתם על כך. אחת הסיבות לכך יכולה להיות שחלק מהתפקידים והתקנים הקיימים כיום ברשות השידור לא יהיו קיימים בתאגיד החדש.

בהסתדרות נשמעו מופתעים מהיוזמה של הוועד המשולב ברשות השידור, ומסרו כי כשההסתדרות רוצה לבצע צעדים ארגוניים, היא יודעת כיצד לבצע אותם. "כשיהיה מה לעדכן - נעדכן", נמסר. 

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "בעקבות בקשות של עובדי רשות השידור לסייע בחוסר הוודאות בו הם נתקלים בהליכי הגיוס לתאגיד, סוכם בין הנהלת הרשות להנהלת התאגיד על אפשרות למתן מענה בבניין ההנהלה של רשות השידור. הצעד נועד להקל על עובדי הרשות. ההתנגדות של מספר זעום של עובדים איננה מובנת להנהלת רשות השידור, אשר עשתה ותמשיך לעשות ככל הניתן כדי לסייע במעבר חלק של השידור הציבורי מרשות השידור לתאגיד השידור".