ביקושי עתק של 4 מיליארד שקל בהנפקת חברת החשמל

(עדכון) - לאחר שאמש התכנס דירקטוריון החברה כדי לבחון אפשרות הגדלת היקף ההנפקה לאור ביקושי עתק לאג"ח שלה, חברות הדירוג אישרו לחברה להגדיל את הגיוס ל-3 מיליארד שקל

יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י
יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י

עקב ביקושי עתק של 4 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח של חברת החשמל, דירקטוריון החברה התכנס אמש (ג') כדי לבחון הגדלת היקף ההנפקה. החברה ביקשה לגייס 1.5-2 מיליארד שקל, כשהדירוג שלה אפשר גיוס של 2 מיליארד שקל בלבד. דירקטוריון החברה פנה אמש לחברות הדירוג בבקשה להעניק דירוג לגיוס גדול מ-2 מיליארד שקל. 

חברות הדירוג אישרו הבוקר (ד') לחברת החשמל להגדיל את הגיוס ל-3 מיליארד שקל, ודירקטוריון החברה אישר את ההגדלה. מדובר בגיוס שיא לחברה אחת כשהשיא הקודם היה לגיוס של בנק הפועלים ובנק לאומי שלקחו יחד 4 מיליארד שקל.

מדובר בשתי סדרות אג"ח: האחת סדרה 26 שקלית במח״מ 5, והשנייה סדרה 27 במח״מ של יותר מ-9 שנים. ההערכות הן שסדרה 26 בתשואה נסחרת 2.2%, והסדרה 27 נסחרת בתשואה של 2.48%. ההערכות הן שהתשואות בהנפקה יהיו דומות לתשואות בשוק.

כאמור מדובר בשיא שנשבר בשוק ההון כשגורמים המעורים בפרטי ההנפקה מתארים ביקושים שלא נראו עד כה להנפקה שהיא לא של בנק. השיא הקודם נרשם לפני מספר חודשים, אז גייסו הבנקים פועלים ולאומי יחד כ-4 מיליארד שקל בשבוע אחד. ביקושי העתק מלמדים יותר מכל על הנזילות הגבוהה שיש בשוק ההון והצימאון הגדול להנפקות של חברות ״כבדות״ בתשואה סבירה.

בין אלה לאלה בתקופה הקרובה צפוי גל ההנפקות לגדול בצורה דרמטית, כשלגל זה מצטרפות חברות שמהפיקות ללא בטוחות נאותות וללא פיצוי בריבית על רמות הסיכון הגבוהות.