צפו: חבר פרלמנט הולנדי מסרב ללחוץ יד לרה"מ נתניהו

טונהאן קוזו, שהיה חבר בלייבור ועתה הצטרף למפלגה חדשה, DENK, ענד סיכה של דגל פלסטין על דש חליפתו ■ נתניהו בתגובה: "אמשיך לחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל ולהציג בגאון את עמדתה בעולם. מי שמעקם את האף שיישאר עם אף עקום" 

חבר פרלמנט הולנדי מסרב ללחוץ יד לנתניהו/ צילום: מוידאו
חבר פרלמנט הולנדי מסרב ללחוץ יד לנתניהו/ צילום: מוידאו

חבר פרלמנט הולנדי תועד היום (ד') כשהוא מסרב ללחוץ את ידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר במדינה. טונהאן קוזו, שהיה חבר בלייבור ועתה הצטרף למפלגה חדשה, DENK, ענד סיכה של דגל פלסטין על דש חליפתו. בקטע שפורסם בכלי תקשורת במדינה נשמע נתניהו אומר "אה, אוקיי", לאחר סירובו של קוזו המחויך בעודו ממשיך בסיורו בפרלמנט בהאג.

נתניהו הגיב לתקרית בחשבון הטוויטר שלו. בסרטון שפרסם אמר ראש הממשלה כי "ראינו היום שוב דוגמה ברורה של מי רוצה בשלום ומי לא רוצה בשלום". הוא הוסיף: "אמשיך לחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל ולהציג בגאון את עמדתה בעולם. מי שמעקם את האף שיישאר עם אף עקום".

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם יו"ר הסנאט ההולנדי, אנקה ברוקרס, ועם יו"ר הפרלמנט, חדיג'ה אריב, וכן עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט. בפגישתו עמם אמר נתניהו כי ישראל היא "הגורם היציב במזרח התיכון" וכי היא מייצבת את האזור ומגנה על אירופה.

נתניהו הוסיף כי מקור הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הוא בסירובם להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. יו"ר ועדת החוץ, אנג'לין אייסינק, אמרה בתום הפגישה כי "היחסים הקרובים בין ישראל לבין הולנד מבוססים על ערכים משותפים".