מתח בין ראש עיריית גבעתיים לסגניתו על רקע תחקיר "גלובס"

המתיחות בין השניים פרצה בעקבות תחקיר "גלובס" על מתן תוספות בנייה בשיעור 15% לפרויקטים של האדריכל/יזם דניאל מועלם, בגין "מגרש מדרוני", למרות שחלק ממגרשים אלה לא עמד בכללים המאפשרים מתן תוספות בנייה

רן קוניק / צילום: איל יצהר
רן קוניק / צילום: איל יצהר

מתח ואפשרות למשבר פוליטי בצמרת עיריית גבעתיים, בין ראש העיריה רן קוניק מסיעת "גבעתיים שלנו" לבין סגניתו איריס אברהם מסיעת העבודה.

בין השניים פרץ עימות בעקבות תחקיר "גלובס"  על מתן תוספות בנייה בשיעור 15% לפרויקטים של האדריכל/יזם דניאל מועלם, בגין "מגרש מדרוני", למרות שחלק ממגרשים אלה לא עמד בכללים המאפשרים מתן תוספות בנייה בגין "מגרש מדרוני". מחר (ב') יפורסם ב"גלובס" החלק השני של התחקיר.

בין ראש העיר קוניק לבין סגניתו אברהם הוחלפו לאחרונה מכתבים חריפים ביותר. קוניק קבל על פנייתו של ח"כ מיקי רוזנטל למבקר המדינה על היחס המיוחד לאדריכל-יזם מועלם. קוניק דרש מאברהם תשובה לשאלה, "האם את וחברייך במועצת סניף גבעתיים של מפלגת העבודה עומדים מאחורי דבריו הנלוזים של חבר הכנסת האמור".

אברהם אמרה בתגובה למכתבו של קוניק, כי פנייתו של רוזנטל למבקר המדינה "מהווה ציטוט מדויק מהתחקיר בגלובס ולא עמדה אישית נגדך", והוסיפה כי בעקבות התחקיר ב"גלובס" פנה קוניק עצמו למשטרה בדרישה לחקור את תופעת תוספות הבנייה בגין "מגרש מדרוני".

מחר ייערך בוועדת המשנה לתכנון ובנייה דיון על אחד הפרויקטים הללו, ברחוב כצנלסון, בו קיבל האדריכל-יזם מועלם אישור לתוספת שטחי בניה בגין "מגרש מדרוני", למרות שבדיקות של המגרש העלו את הממצא, שאין במגרש זה את סף המדרוניות המזכה בתוספת בנייה, שהיא מדרוניות בשיעור של יותר מ-8%.

קוניק, שפנה למשטרה בדרישה לחקור את מתן תוספות הבנייה במספר מגרשים בעיר שנעשו בתקופת ראש העיר הקודם, טען, כי "התוכנית אושרה כבר בשנת 2013, תקופה בה ראש העירייה היה בכלל ראובן בן שחר וסגניתו איריס אברהם, והיא זו שקבעה שהמגרש מדרוני".

אברהם מוסרת, כי כלל לא היתה חברה בוועדת התכנון והבניה בתקופה עליה מדבר קוניק. "לבוא ולזרוק דבר כזה - זה קשקוש", אומרת אברהם, "נראה שראש העיר מנסה לתת תוקף לתוספת אחוזי הבנייה במגרש בתירוצים לא רלוונטיים".

במקביל, שמאי המקרקעין דניאל הראל פנה לחברי ועדת התכנון והבנייה, והפנה את תשומת לבם לתלונה שהגיש למשטרה נגד נבחרי ועובדי ציבור בגבעתיים, בחשד לפלילים על רקע אישורים לתוספת אחוזי בנייה שניתנו לכמה פרויקטים בגבעתיים.