סטארט-אפיסטים, הבלאנק צ'ק של סבן גייס 235 מיליון דולר

סבן קפיטל אקוויזישן הנפיקה בוול סטריט בסופ"ש 23.5 מיליון יחידות לפי 10 דולר ליחידה, והיא מתחילה לחפש אחר פעילויות שימוזגו לתוכה, כולל חברות ישראליות

3 שבועות לאחר שהגישה טיוטת תשקיף ראשונה להנפקה ראשונית בוול סטריט, שוק המניות המוביל בעולם, חברת הבלאנק צ'ק של חיים סבן הגשימה את מטרתה והפכה לציבורית. Saban Capital Acquisition הנפיקה 23.5 מיליון יחידות לפי מחיר של 10 דולר ליחידה וכך גייסה 235 מיליון דולר - לא מעט עבור חברת בלאנק צ'ק. היחידות החלו להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול SCACU, כשכל יחידה כוללת מניה רגילה אחת וחצי אופציה כשכל אופציה ניתנת למימוש למניה רגילה אחת לפי מחיר מימוש של 11.5 דולר. כאשר ני"ע המרכיבים את היחידה שהונפקה יתחילו להיסחר בנפרד, הסימול שלהם יהיה SCAC עבור המניה ו-SCACW עבור האופציה.

חתמי ההנפקה, בנקי ההשקעות דויטשה בנק וגולדמן זאקס, קיבלו את אופציית חיתום היתר (גרין שו) במסגרתה יוכלו להפיץ עד 1.5 מיליון יחידות נוספות וכך לגייס עבור החברה 15 מיליון דולר נוספים.

חברת בלאנק צ'ק (Blank Check), דהיינו צ'ק פתוח, היא חברה ללא פעילות, שמגייסת הון בשוקי ההון מתוך מטרה למזג לתוכה פעילות או מספר פעילויות של חברות פרטיות וכך לאפשר להן להפוך לציבוריות בדלת האחורית. מכשיר הבלאנק צ'ק הוא מכשיר השקעה די פופולרי בוול סטריט, אך יעילותו בטווח הארוך עדיין מוטלת בספק. כך או אחרת, זהו מכשיר שמשגשג בתקופות גאות כמו הנוכחית, ובעיקר בתקופות שבהן הכסף הוא זול, כלומר כשהריבית היא אפסית.

חיים סבן (71) אחד הסמי-ישראלים העשירים בעולם - שווי הון של 3.6 מיליארד דולר לפי דירוג "פורבס" האחרון, יכהן כיו"ר החברה בעוד אדם צ'זנוף (50), מנהל עסקיו של סבן, יכהן כמנכ"ל.

למרות הציונות של סבן, הבלאנק צ'ק לעיל לא מציינת בתשקיף שלה כי תשקיע אך ורק בחברות ישראליות אך רומזת בעקיפין כי ייתכן וכן תתמקד בחברות ישראליות. "ייתכן כי נשקיע בכל חברה ובכל סקטור, אך נעדיף להשקיע בחברות שיוכלו להרוויח מהניסיון של ההנהלה שלנו בהשקעות בצפון אמריקה, אירופה, אסיה וישראל", נכתב בתשקיף. כך או אחרת, ליזמי הטק הישראלים כנראה לא יזיק להרים טלפון לסבן או צ'רנוף. 235 מיליון דולר זה הרבה כסף.