השר חיים כץ הגיע עם חולצת פולו לישיבה - ונתניהו נזף בו

ראש הממשלה כעס על שר העבודה והרווחה, שהגיע לישיבת הממשלה הבוקר בחולצת פולו עם פסים ולא בלבוש רשמי ■ כץ נאלץ לצאת החוצה ושב כעבור כמה דקות עם חולצה מכופתרת

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

שר העבודה והרווחה חיים כץ התבקש הבוקר (ראשון) להחליף חולצה לפני ישיבת הממשלה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו העיר לו על לבושו. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, כשכץ נכנס לחדר לבוש בחולצת פולו עם פסים, פנה אליו נתניהו, שמקפיד על לבוש רשמי של חליפה ועניבה, ואמר: "זה לא מכובד". כעבור כמה דקות שב כץ לישיבה עם חולצה מכופתרת.

קוד הלבוש המקובל בישיבות ממשלה מגוון למדי. הוא נע בין המראה העממי של שר החקלאות, אורי אריאל, שמגלה חיבה לסנדלים, למקפידים על חליפה מחויטת, כמו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. עם זאת, מרבית השרים והשרות מקפידים על לבוש רשמי, הכולל מכנסיים מחויטים וחולצות מכופתרות.

ההקפדה של ראש הממשלה על לבוש מכובד בולטת בנוף הפוליטי בישראל. נתניהו ממעט להצטלם כשהוא אינו לבוש חליפות בסגנון אמריקני, המקובל בעולם המערבי. ראש הממשלה כמעט תמיד לובש חליפות בצבעים כהים עם חולצות בהירות ועניבות סולידיות, וחדי העין אף יוכלו לזהות מותגי יוקרה המבצבצים בתגיות בדיו. בעבר, קוד הלבוש בכנסת עורר סערה, לאחר שנאסר על כניסתם של מי שאינם לובשים "לבוש הולם", כמו ג'ינס או מכנסיים קצרים, להיכנס למשכן.