צ'ק פוינט: זינוק של 900% בהתקפות הסייבר על ארגונים

ממחקר אבטחה עולה כי אחת לכל 32 דקות דולף מידע רגיש מחוץ לארגון, וכל ארגון מותקף בממוצע ע"י 971 נוזקות (malware) לא ידועות בכל שעה

סייבר / צילום: רויטרס
סייבר / צילום: רויטרס

אחת לכל 32 דקות דולף מידע רגיש מחוץ לארגון, וכל ארגון מותקף בממוצע על-ידי 971 נוזקות (malware) לא ידועות בכל שעה - עלייה של 900% - כך עולה ממחקר אבטחה שפרסמה חברת הסייבר צ'ק פוינט. המחקר בחן את האיומים שאיתם התמודדו ארגונים ב-2015, ובכללם נוזקות מסוגים שונים ודרכי תקיפה פופולריות. הוא מבוסס על דגימות וניתוחי אירועים בקרב לקוחות החברה ברחבי העולם.

"ארגונים הפועלים כיום נדרשים להגן על מספר הולך וגדל של עובדים המתחברים לרשת הארגונית מרחוק, יישומי ענן, אתרים, וכן מכשירי קצה כמו מחשבים ומכשירי מובייל", ציינה צ'ק פוינט. "נקודות החדירה האפשריות לרשת הארגונית, שעליהן נדרש הארגון להגן, הולכות ומתרבות, כמו גם מספר השרתים, התשתיות והאפליקציות שמצריכים עדכוני אבטחה שוטפים".

התמונה שעולה מהמחקר מצביעה על עלייה במספר ובתדירות המתקפות. כך למשל, ב-89% מהארגונים הורדו קבצים זדוניים, לעומת 63% ב-2014, וב-88% מהארגונים דלף מידע עסקי. ביום ממוצע, בכל 5 שניות עובד גלש לאתר זדוני; עובדים בארגון הורידו קובץ זדוני כל 81 שניות לעומת כל 6 דקות ב-2014.

בוטים (תוכנות זדוניות המאפשרות שליטה מרחוק במכשיר מבלי ידיעת המשתמש) מהווים חלק מרכזי בתקיפת ארגונים, ומרגע שהצליחו לחדור לרשת הם יכולים לפעול אוטומטית. ב-2015 נרשמה ירידה של 10% בשיעור ההדבקה, אך בין אלו שחדרו, 44% היו פעילים במשך יותר מ-4 שבועות. בכל הקשור למובייל, האיומים המרכזיים הם נוזקות (43%) ותוכנות השתלטות מרחוק (19%).

צ'ק פוינט, שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות אבטחת אינטרנט ומידע ונסחרת בנאסד"ק בשווי 13.1 מיליארד דולר.