צפו: כך תבנה עמידר אלפי יח"ד במרכזי ערים ב-2.5 מיליארד ש'

הסכם חדש יהפוך את עמידר לאחת החברות הגדולות בארץ בתחום ההתחדשות העירונית, עם תקציב בגובה 2.5 מיליארד שקל לבניית אלפי דירות חדשות בפרויקטי תמ"א 38 ופינוי-בינוי ■ כל הפרטים בווידאו

נדלן, עמידר פינוי בינוי/ צילום: גלובס טיוי
נדלן, עמידר פינוי בינוי/ צילום: גלובס טיוי

משרד השיכון והבינוי חתם בשבוע שעבר על הסכם במסגרתו תוכל חברת עמידר להפוך בפעם הראשונה לחברה יזמית בתחום ההתחדשות העירונית. עד היום עיקר הפעילות בפינוי-בינוי ובתמ"א 38 נעשתה על-ידי השוק הפרטי ומסיבות של היתכנות כלכלית, בלא מעט יישובים ברחבי הארץ התוכניות הללו לא מתקדמות. כעת, ההסכם החדש עתיד לאפשר לחברת עמידר ליזום בעצמה פרויקטים במקומות בהם מחזיקה החברה בדירות הדיור הציבורי ובכך להכניס גם ערים נוספות למפת ההתחדשות העירונית.

המקום הראשון בו צפויה עמידר ליזום את הפרויקט הראשון היא העיר לוד. מדובר בעיר הממוקמת במרכז הארץ, ולמרות זאת עד היום תחום ההתחדשות העירונית לא הצליח להתרומם בעיר. כעת, כך מקווים במשרד השיכון והבינוי כמו גם בעמידר, ההסכם החדש מעניק את הכלים לקדם את התחום.

במשרד השיכון והבינוי ובעמידר הסכימו במסגרת ההסכם שנחתם על היקף כספי של כ-2.5 מיליארד שקל לקידום ההתחדשות העירונית. על-פי התוכנית שגובשה מדובר בפוטנציאל בינוי של אלפי יחידות דיור חדשות במקומות רבים בארץ.

ההסכם החדש נחתם לתקופה של 10 שנים, וכעת המטרה של עמידר וגם של משרד השיכון והבינוי היא להתחיל ולפעול לקידום תוכניות ופרויקטים בהיקף של אלפי יחידות דיור. העובדה שהרווחים הצפויים מתוך הפעילות יוקדשו לחיזוק מבני דיור ציבורי בפריפריה מפני רעידות אדמה, עשויה להיות נקודת המפנה בכל הנוגע להתחדשות העירונית באזורים אלו שעד היום נאלצו לצפות רק מהצד בפרויקטים הללו.