דיווח: דאעש תקף חיילים אמריקאים בנשק כימי בעיראק

גורמים רשמיים בממשל האמריקאי אמרו כי לוחמי הארגון הקיצוני שיגרו פגז או רקטה לעבר בסיס בצפון עיראק שבו נמצאים הכוחות האמריקאיים, ובבדיקה ראשונית נמצאו שרידים של גז חרדל "באיכות נמוכה". אף חייל לא נפגע באירוע

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שיגרו פגז או רקטה לעבר בסיס בצפון עיראק, שבו נוכחים כוחות צבא ארה"ב וצבא הממשל במדינה, שעשוי להכיל גז חרדל - כך דיווחה אמש (ד') רשת CNN, מפי כמה גורמים רשמיים במדינה. לפי הדיווח, אף חייל אמריקאי לא נפגע במתקפה על הבסיס, שבו נערכים הכוחות לכיבוש העיר מוסול מידי הארגון הקיצוני.

לפי הגורמים, טרם ניתן לקבוע בוודאות שאכן נעשתה מתקפה מסוג זה, שכן בבדיקות הראשונות בזירה אותר גז חרדל, אך בבדיקות השניות לא נמצא חומר כימי כלל. עוד נמסר כי המתקפה אירעה בבסיס האווירי "קיארה" ביום שלישי, וכי הגז שאותר בבדיקות הראשונות היה "באיכות ירודה", ו-"לא אפקטיבי". בשלב זה נשלחו דגימות מהזירה למעבדות לבחינות נוספות.

הגורמים אמרו כי הם ציפו לכך שדאעש ינסה להשתמש בנשק כימי לקראת המתקפה לכיבוש העיר האסטרטגית ואחד ממעוזיו האחרונים של הארגון. הם אף ציינו כי גז חרדל הוא קל להכנה באופן יחסי.

לפני שבוע הודיע פקד בחיל האוויר האמריקאי, ג'פרי האריגיאן, כי מטוסים תקפו מפעל לייצור נשק כימי של דאעש בעיראק, שהוסב ממפעל תרופות ישן. בתדרוך לכתבים בפנטגון אמר האריגיאן כי 12 כלי טיס השתתפו בתקיפה שכללה 50 מטרות ברחבי המתחם, שבו הייתה גם מפקדה של הארגון. "בשלב זה איננו יודעים בוודאות באילו כימיקלים מדובר", אמר האריגיאן.