מה הערך של אורבנקורפ אג"ח?

נכסים ופרויקטים של אורבנקורפ בקנדה / צילום: מצגת החברה
נכסים ופרויקטים של אורבנקורפ בקנדה / צילום: מצגת החברה

אחרי הנפילה של אורבנקורפ אגח א  שפועלת בשוק הנדל"ן האמריקאי והקנדי, מיהרו קרנות הנאמנות שהחזיקו את אגרות החוב של החברה (שנסחרו בבורסה המקומית) מלשערך את האגרות כלפי מטה. היה מדובר על ירידת ערך עצומה בזמן קצר אחרי הנפקה לציבור - הפסד כואב במיוחד, אלא שבחודשיים האחרונים משערכות קרנות הנאמנות את האגרות כלפי מעלה, וזאת בהמשך למאמצי הנציג שלהם עו"ד גיא גיסין להשיג חלק מאוד משמעותי מהחוב.

לאחרונה דיווחו קרנות הנאמנות של אקסלנס כי בהמשך לדיווח של הנציג לפיו ניתן לקבל בחזרה את רוב החוב, הם משערכים את אגרות החוב של אורבנקורפ, כלפי מעלה. זה נעשה בשלבים, לפני כחודשיים עדכנו באקסלנס את האחזקה כלפי מעלה ולפני כשבוע הם העזו יותר ועדכנו שוב. אקסלנס היתה מהנפגעות הגדולות של נפילת אורבנקורפ, ונראה שבסופו של דבר הנפילה לא תהיה כל כך גדולה.

קרנות נאמנות - יתרונות וחסרונות

הקרנות שבהם היה עדכון בערך האג"ח (אחרי שבעבר נרשמה ירידת ערך) - אקסלנס אג"ח נדלן חשפיה לאמריקה-חברות ; אקסלנס (!) קונצרני  ו-אקסלנס אג"ח פלוס  .

העדכון בשווי האג"ח נעשה בהמשך להחלטת ועדת דירקטוריון של מנהל הקרן - "הועדה הוסמכה לצורך קביעת שווי נכסים במקרים מיוחדים, ובהתאם להחלטתה ישוערך נייר הערך אורבנקורפ אג"ח א' (מספר ני"ע: 1137041), שהונפק על ידי אורבנקורפ אינק, וזאת בעקבות דיווח של החברה לפיו הושגה התקדמות במימוש חלק מנכסי החברה", מסבירה החברה; ולאיזה מחיר יעודכן האג"ח?

המחיר שנקבע לאג"ח בעדכון הקודם (יולי 2016) היה 50 אגורות והמחיר שנקבע לאג"ח ב-4 בספטמבר - 62.1 אגורות - עלייה של 24.2%.

כתוצאה מכך השווי הנקי של נכסי הקרנות עלה - הערך של אקסלנס אג"ח נדל"ן חשיפה לאמריקה עלה ב-0.62% (הערך של כל נכסי הקרן כתוצאה מעליית ערך אג"ח ארובנקורפ); הערך של קרן אקסלנס עלה ב-0.35%, והערך של נכסי הקרן - ואקסלנס 10-90 עלה בשיעור צנוע של 0.15%.

באקסלנס מסבירים כי - "נכון למועד דיווח זה, מוחזקת האג"ח שלעיל בקרנות נוספות שבניהול מנהל הקרן, אך השפעת שערוכה ע"י מנהל הקרן כאמור לעיל בגוף דיווח זה על מחיר הפדיון של יחידה בקרנות הנוספות האמורות אינה מצריכה דיווח בהתאם להוראות הדין".

מדריכים ומחשבונים קשורים:

קרנות גמישות - כל מה שצריך לדעת

מחשבון דמי ניהול בקרנות נאמנות - כך תחשבו את החיסכון במעבר לקרן עם דמי ניהול נמוכים יותר

* המאמר נכתב על ידי מערכת אתר הון. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ.